گزارشی از آخرین وضعیت پویا صراف و لیلی کرمی، شهروندان بهایی محبوس در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز

پویا صراف و لیلی کرمی

پویا صراف و لیلی کرمی، دو شهروند بهایی، در زندان‌ عادل آباد و بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز بطور بلاتکلیفی به سر می برند. این دو شهروند علیرغم اتمام مراحل بازجویی همچنان تحت نظر هستند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه هشت آذر ماه ۱۴۰۱، لیلی کرمی، شهروند بهایی اهل شیراز مرکز استان فارس، علیرغم گذشت بیش از یک ماه از تاریخ بازداشت بطور بلاتکلیف محبوس و از حقوق اولیه یک‌ متهم برای تسریع در روند بازجوئی و بازپرسی پرونده قضایی خود محروم است.

یک منبع نزدیک به لیلی کرمی در این‌باره گفت:”از زمان بازداشت تا به امروز چندین مرحله خانواده وی به دادسرای عمومی و انقلاب شیراز مراجعه کردند اما بازپرس پرونده پاسخ درستی نمی دهد و این بلاتکلیفی در حالی ادامه دار شده که بیش از ۳۰ روز از بازداشت خانم کرمی گذشته و او بطور بلاتکلیف در زندان عادل آباد بسر می برد.”
لازم به ذکر است، در تاریخ ۴ آبان ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران اداره اطلاعات شیراز در منزل شخصی خود پس از تفتیش و توقیف برخی لوازم شخصی اش بازداشت و جهت تشکیل پرونده و بازجویی به بازداشتگاه این ارگان امنیتی منتقل شد.

تا لحظه تنظیم این خبر از مصادیق حقوقی اتهامات منتسب شده به لیلی کریمی اطلاعی در دست نیست.
در خبری دیگر، امروز دوشنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۱، پویا صراف، شهروند بهایی ساکن شهر کرج مرکز استان البرز و محبوس در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ علی‌رغم گذشت بیش از ۳ هفته از تاریخ بازداشت فقط ۱ تماس کوتاه با خانواده خود داشته است.

یک‌ منبع نزدیک به خانواده پویا صراف در گفتگو با حقوق بشر در ایران اعلام کرد:”از زمانی که پویا در کرج بازداشت شد جهت بازجوئی به شهر شیراز منتقلش کردند و پیگیری های خانواده برای جویا شدن علا انتقال وی به شیراز و روند حقوق پرونده بی نتیجه بوده است. پویا از زمان بازداشت فقط روز چهارم باز اشت یک تماس کوتاه با ما برقرار کرد و گفت در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز تحت بازجویی است.”

لازم به ذکر است، پویا صراف، در تاریخ ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران وزارت اطلاعات در شهر کرج مرکز استان البرز بازداشت و پس از تفتیش منزل و توقیف برخی لوازم شخصی اش به مکان نامعلومی منتقل شده بود و به مدت ۴ روز حتی خانواده وی از مکان نگهداری این شهروند بهایی اطلاعی نداشتند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل