آزادی و پایان دوران محکومیت محمدهادی عرفانیان کاسب، زندانی سیاسی از زندان اوین

محمدهادی عرفانیان کاسب

محمدهادی عرفانیان کاسب، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین پس از اتمام حبس خود آزاد شد.

به گزارش دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه هفت آذر ماه ۱۴۰۱، محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل دادگستری و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین پس از سپری کردن دوران حبس تعزیری خود آزاد شد. وی به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل سه ماه و پنج روز حبس تعزیری محکوم و این حکم عینا در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تائید شده بود.

لازم به ذکر است محمدهادی عرفانیان کاسب، طی روزهای اخیر با دریافت ابلاغیه ای کتبی برای سپری وردن دوران محکومیت حبس تعزیری خود به شعبه یک اجرای احکام دادسرای زندان اوین احضار شد و در تاریخ هفت شهریور ماه ۱۴۰۱، پس از مراجعه به شعبه یک اجرای احکام دادسرای زندان اوین برای تحمل حبس خود بازداشت شده بود.

این وکیل دادگستری، در مراحل دادرسی بر پرونده قضایی خود، در تاریخهای ۱۵ مهر ماه و ۸ آذر ماه ۱۳۹۹ و ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی علی مظلوم، محاکمه و سپس به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه های خارج از کشور در خصوص پرونده موکل خود علیرضا شیرمحمدعلی) به تحمل ۳ ماه و ۵ روز حبس تعزیری محکوم و این حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید شد.

عرفانیان کاسب، پیشتر هم در تاریخ ۲۵ مرداد ماه ۱۳۹۹، با توجه به ابلاغیه قبلی، در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برای برگزاری جلسه دادرسی حاضر شد اما به دلایل عدم حضور قاضی مظلوم این جلسه دادرسی به زمان دیگری موکول شده بود.

در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، محمدهادی عرفانیان کاسب، پس از حضور در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای امنیت تهران با شکایت اطلاعات سپاه پاسداران، بازداشت و در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، پس از تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل