دادگاه انقلاب تهران؛ احمد حلبی ساز، خبرنگار و عکاس رسانه‌ای به پنج سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد

احمد حلبی ساز

احمد حلبی ساز، خبر نگار و عکاس رسانه ای به تحمل پنج سال حبس و ممنوعیت فعالیت رسانه ای محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای گذشته احمد حلبی ساز، خبرنگار و عکاس مطبوعاتی، توسط دادگاهی در تهران به پنج سال حبس و محرومیت‌های از فعالیت‌های مرتبط با روزنامه‌نگاری و رسانه محکوم شد.

این خبرنگار با اعلام خبر فوق در صفحه شخصی خود تشریح کرد:”مدتی قبل در اولین روزهای اعتراضات در خیابان‌های تهران بازداشت شدم. بعد از بیست و هفت روز از زندان آزاد شدم. پس از آزادی ایمیل و اکانت هایم از بین رفته بودند. نمی دانم عکسهای ساده ام از ایران و افغانستان، کوبانی و گوشه و کنار جهان چه ایرادی داشتند.

این روزها اما نه شغلی دارم و نه رسانه ای که بتوانم دوباره عکسهایم را با شور و شوق به جهان نشان دهم. مدتی قبل دادگاهم تشکیل شد و بدون داشتن وکیل به پنج سال زندان محکوم شدم. ممنوع الکار شدم. فکر نمی‌کنم که جای من باید در زندان باشد. مثل هرانسان دیگری زندگی را دوست دارم و آزادی را. بگذارید آزاد باشم؛ بگذارید زندگی کنم؛ بگذارید عکس بگیرم که عکاسی زندگی من است.”

لازم به ذکر است، احمد حلبی ساز، هم در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، در محدوده چهارراه ولیعصر تهران توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت و پس از مدتی به زندان تهران بزرگ منتقل شد و پس از مدتی با تودیع وثیقه آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل