آزادی رقیه (مهوین) بیگدلی، فعال مدنی، از زندان قرچک ورامین با تودیع قرار وثیقه

رقیه (مهوین) بیگدلی

رقیه (مهوین) بیگدلی، فعال مدنی، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

به گزارش کمیپن دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۸ آذر ماه ۱۴۰۱، رقیه (مهوین) بیگدلی، فعال مدنی محبوس و بلاتکلیف در زندان قرچک ورامین، پی از اتمام بازجویی و تشکیل جلسه دادرسی با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی رقیه بیگدلی با تودیع وثیقه صورت گرفته و این فعال مدنی پس از اتمام مراحل دادرسی باید در انتظار ابلاغ حکم قطعی خود باشد.

لازم به ذکر است، رقیه بیگدلی، در تاریخ ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، محاکمه و دفاعیات خود را از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به دادگاه ارائه کرد.

این فعال مدنی، در تاریخ ۵ آبان ماه ۱۴۰۱، پس از احضار تلفنی به پلیس امنیت تهران، بازداشت و پس از انتقال به دادسرای زندان اوین و طی مراحل بازپرسی و تفهیم اتهام با صدور قرار قضائی به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود.

رقیه بیگدلی، پیشتر هم به در جریان اعتراضات به سرنگونی هواپیمای پی اس ۷۵۲ خط هوایی اوکراین، پس از بازداشت و طی مراحل دادرسی در تیرماه سال ۱۳۹۹، توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۵سال حبس که ۴سال و ۱۱ماه آن تعلیقی و ۱ ماه حبس تعزیری و ۲سال تبعید به استان زنجان محکوم شده بود اما در خرداد ماه سال ۱۴۰۰، در پی مخالفت با اجرای حکم تبعید، توسط شعبه ۶ دادگاه تجدید نظر استان البرز ۸ ماه به مدت ۲ساله تبعید وی افزود شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل