«کُردستان در محاصره ناقضان حقوق بشر است/ برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی فریادی برآورید»

کُردستان در محاصره ناقضان حقوق بشر

بیانیه مطبوعاتی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در ایران

از ابتدای خیزش انقلابی ژینا (مهسا) امینی در کردستان و ایران، رژیم اسلامی تا دندان مسلح، بدون هیچ محدودیتی در کُردستان دست به کشتار زده است. کودکان، دانش‌آموزان، زنان، جوانان و شهروندان معترض، هدف شلیک گلوله قرار می‌گیرند. بازداشت می‌شوند، شکنجه‌های طاقت‌فرسا و وحشتناکی می‌بینند، مورد تجاوز و آسیب فیزیکی جدی قرار می‌گیرند، زیر شکنجه کشته می‌شوند، مجبور به اعترافات دروغین درباره خود می‌شوند، محکوم به اعدام و در نهایت به قتل می‌رسند؛ تنها به اتهام مطالبه ابتدایی‌ترین حقوق جهان‌شمول بشر یعنی آزادی، کرامت انسانی و بیان خواسته‌های برحق شهروندی!

رژیم اسلامی در کُردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه در حال ارتکاب جنایت علیه بشریت است. ماموران انتظامی، نظامی، امنیتی و لباس‌شخصی‌ها شهرهای کُردنشین را محاصره کرده‌اند.

حکومت نظامی شبانه‌روزی برقرار کرده‌اند، شهرها را به میدان جنگ تبدیل کرده‌اند و شهروندان کُرد را بدون هیچ ترسی از مجازات، از دم تیغ می‌گذرانند.

شهروندان معترض با سلاح جنگی و کشنده، زخمی و کشته می‌شوند. زندانیان سیاسی در زندان به فجیع‌ترین شکل ممکن شکنجه می‌شوند، و در دادگاه‌های ناعادلانه چند دقیقه‌ای به حبس‌های طولانی‌مدت و اعدام محکوم می‌شوند.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در ایران، که سال‌ها سابقه دیدبانی و گزارشگری موارد نقض حقوق بشر شهروندان ایرانی را در کارنامه خود دارد، از گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، کمیته حقیقت‌یاب شورای حقوق بشر سازمان ملل، تمامی نهادهای بین‌المللی ناظر و دیدبان حقوق بشر، سازمان‌های ایرانی و منطقه‌ای مدافع حقوق بشر، رسانه‌های پرمخاطب، اتحادیه اروپا، دولت‌های قدرتمند در عرصه بین‌الملل، روزنامه‌نگاران، مدافعان حقوق بشر، شخصیت‌ها و چهره‌های مشهور و عموم مردم درخواست می‌کند که با هر اقدام فوری و راه‌های خلاقانه‌ای که دارند، فورا دادخواه حقوق تضییع شده شهروندان کُرد شوند و در دفاع از کُردستان فریادی برآورند.

شهرهای کُردنشین در محاصره نیروهای سرکوبگر رژیم اسلامی است و فاجعه انسانی عظیمی در حال وقوع است.

مدافع حقوق بشر باشید و تا به بار رسیدن این خیزش انقلابی مردم ایران، از فرزندان راستین این انقلاب یگانه یعنی انقلاب ژینا با شعار زن، زندگی، آزادی در کردستان و ایران پشتیبانی کنید.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در ایران

جمعه ۲ دسامبر ۲۰۲۲، ۱۱ آذرماه ۱۴۰۱

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل