اعتراض‌های سراسری؛ بازداشت مسعود فرهیخته، توسط نیروهای در کرج

نیروهای امنیتی در شهر کرج مرکز استان البرز، مسعود فرهیخته، معلم و فعال صنفی فرهنگیان را بازداشت کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۱، مسعود فرهیخته، فرزند قلی، ساکن اسلامشهر از توابع استان تهران، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، توسط نیروهای امنیتی در شهر کرج مرکز استان البرز بازداشت شد.

براساس این گزارش، مسعود فرهیخته در جریان برگزاری تجمع اعتراضی چند تن از فرهنگیان‌ استان‌البرز که با هدف اعتراض به لغو ابلاغ شدن و اجرایی نشدن احکام رتبه بندی فرهنگیان در مقابل اداره آموزش و پرورش این‌ استان برگزار شده بود در حالی که برای گفتگو با مسئولان آن اداره کل مراجعه کرده بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

تا لحظه تنظیم‌ این گزارش، از مکان نگهداری، روند حقوقی پرونده و وضعیت مسعود فرهیخته اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است، مسعود فرهیخته، در تاریخ ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱، از بابت اتهام (اخلال در نظم و آسایش عمومی)، توسط شعبه ۱۰۰۴ دادگاه کیفری ۲ استان تهران به ریاست منصور هاشمیان به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق، هر دو محکومیت با طول مدت تعلیق ۲ ساله محکوم شده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده در تاریخ ۹ مرداد ماه ۱۴۰۱، توسط در شعبه ۱۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ استان تهران به نیابت از شعبه مذکور برگزار و دفاعیات مسعود فرهیخته اخذ شده بود.

همچنین، در تاریخ ۵ مردادماه ۱۴۰۱، مسعود فرهیخته، از بابت دیگر پرونده قضایی خود توسط ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر سنندج مرکز استان کردستان با اتهام (اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور) تفهیم اتهام و در انتظار تعیین تاریخ و تشکیل جلسه دادرسی خود است.

مسعود فرهیخته، در تاریخ ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران امنیتی شهر سنندج بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات و طی مراحل بازجوئی به زندان مرکزی این شهر منتقل و در تاریخ ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شد.

این فعال صنفی فرهنگیان ساکن اسلامشهر، پیشتر هم در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری معلمان در تهران بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین و طی مراحل بازجوئی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با تودیع وثیقه آزاد شد.‌/ به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران،

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل