پیام شکیبا، زندانی سیاسی از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد

پیام شکیبا

پیام شکیبا، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج پس از اتمام دوران حبس خود آزاد شد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به ۱۳ ماه حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۱۶ آذرماه۱۴۰۱، پیام‌شکیبا، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج پس از سپری کردن دوران حبس تعزیری خود آزاد شد. شکیبا، در این پرونده به ۱۳ ماه حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود.

براساس این گزارش، آزادی پیام شکیبا، پس از سپری کردن حبس تعزیری وی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، پیام شکیبا، در تاریخ ۶ دی ماه ۱۴۰۰، با دریافت ابلاغیه ای کتبی از سوی شعبه یک اجرای احکام دادسرای زندان اوین، جهت تحمل حبس تعزیری به آن واحد قضایی احضار و در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰، برای سپری کردن دوران محکومیت خود بازداشت و در تاریخ ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱، از اندرزگاه هشت زندان اوین به بهانه انتقال به واحد اجرای احکام به زندان رجائی شهر کرج منتقل شده بود.‌

پیام شکیبا، در تاریخ ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، با اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به دلیل تکرار جرم به ۱۳ ماه حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال ممنوعیت عضویت در احزاب، دسته جات و گروه‌های سیاسی و اجتماعی و همچنین ضبط تلفن همراه و لپ تاپ به نفع دولت محکوم شد.

این حکم در تاریخ ۴ مهر ۱۴۰۰ به پیام شکیبا ابلاغ و پس از ارجاع پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران بدون برگزاری جلسه دادرسی این حکم عینا تائید شد.

پیام‌ شکیبا، در تاریخ ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰، توسط ماموران وزارت اطلاعات در تهران بازداشت و جهت بازجوئی به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به طور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد اما در تاریخ ۳۰ مردادماه ۱۴۰۰، طی ابلاغیه‌ای کتبی برای ارائه آخرین دفاع به شعبه بازپرسی دادسرای امنیت واقع در زندان اوین احضار شده بود.

این فعال سیاسی پیشتر هم در تاریخ ۴ اسفندماه ۱۳۹۵ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس در آذرماه ۱۳۹۶، توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات(اقدام علیه امنیت ملی)، (اجتماع و تبانی) و (تبلیغ علیه نظام)، به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم پس از ارجاع پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست احمد زرگر عیناَ تائید شد.

پیام شکیبا، پس از سپری کردن دوران محکومیت حبس تعزیری خود، در تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل