اعتراض‌های سراسری؛ دو شهروند بازداشتی در دادگاه انقلاب شیراز و سمنان به حبس، شلاق و مجازات‌های تکمیلی محکوم شدند

محمدرضا کمالی سروستانی و فاطمه گرجی

شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی محمود ساداتی با صدور دادنامه‌ای محمدرضا کمالی سروستانی را به حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرد. همچنین دادگاه انقلاب سمنان با صدور دادنامه‌ای فاطمه گرجی را به تحمل حبس و شلاق محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای گذشته، محمدرضا کمالی سروستانی، دانشجوی رشته معماری در دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست محمود ساداتی به تحمل حبس تعزیری و منع خروج از کشور محکوم شد.

براساس این گزارش، محمدرضا کمالی سروستانی، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به تحمل پنج سال حبس تعزیری، دو سال منع خروج از کشور و ابطال گذرنامه محکوم شده است.

در این گزارش به مصادیق حقوقی اتهاماتی که‌ منجر به صدور چنین حکمی بر علیه محمدرضا کمالی سروستانی شده اشاره ای نشده است.

لازم به ذکر است، محمدرضا کمالی سروستانی، در تاریخ ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۱، در ارتباط با اعتراضات سراسری، توسط نیروهای امنیتی در شهر شیراز بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ اداره اطلاعات و تحمل ۳ هفته بازجوئی های فشرده سپس در تاریخ ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

در خبری دیگر، طی روزهای اخیر، فاطمه گرجی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد واحد استان سمنان، توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۱ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال منع خروج از کشور و ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌ها و دسته جات سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

براساس اعلام شورای صنفی دانشگاههای کشور؛ اتهامات فاطمه گرجی در مرحله دادرسی (توهین به مقدسات اسلامی)، (برهم زدن امنیت کشور)، (تبلیغ علیه نظام) و (توهین به مقامات و مسئولان کشور) و (اخلال در نظم و آسایش عمومی) عنوان شده است.

این نکته حائز اهمیت است که با توجه به ذکر این اتهامات احتمالی اینکه پرونده قضایی فاطمه گرجی در ۲ بخش توسط دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری استان سمنان بررسی شود وجود دارد.

فاطمه گرجی، در تاریخ ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران وزارت اطلاعات در استان بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه آن ارگان امنیتی و طی مراحل بازجوئی در مرحله بازپرسی با اتهامات مذکور مورد تفهیم قرار گرفت./ به نقل از شورای صنفی دانشگاههای کشور،

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل