کیوان مهتدی به ۶ سال زندان محکوم شد.

کیوان مهتدی نویسنده، مترجم و عضو کانون نویسندگان ایران در پی پرونده‌سازی امنیتی به اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ١ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  امروز دوشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۱، حکم کیوان مهتدی نویسنده، مترجم و عضو کانون نویسندگان ایران به وکیل او آقای امیر رئیسیان ابلاغ شده است. براساس حکم صادره کیوان مهتدی به اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ١ سال حبس تعزیری محکوم و جمعاً به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است. در صورت تایید این حکم از سوی دادگاه تجدیدنظر ۵ سال آن قابل اجرا می‌باشد.

 

روز دوشنبه ۹ آبان‌ماه ۱۴۰۱، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات کیوان مهتدی در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی علی مظلوم برگزار شد که به دلیل طرح نواقص و ایرادات در پرونده از طرف وکیل، رسیدگی به اتهامات آقای مهتدی به جلسات بعد موکول شد.علی‌رغم گذشت حدود هفت ماه از بازداشت این فعال کارگری، قاضی دادگاه با آزادی وی به قید وثیقه مجددا مخالفت کرد.

کیوان مهتدی و همسر ایشان آنیشا اسداللهی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.
در نهایت روز شنبه ۲۹ مردادماه 1401، آنیشا اسداللهی پس از گذشت بیش از صد روز بازداشت با تودیع قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

کیوان مهتدی و آنیشا اسداللهی پیشتر نیز به واسطه فعالیت‌های کارگری سابقه بازداشت و محکومیت داشته‌اند. آنیشا اسداللهی، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت‌ماه 1398، همزمان با روز جهانی کارگر، در تجمعی که به همین مناسبت برگزار شده بود به همراه تعداد زیادی از فعالان کارگری بازداشت و به زندان منتقل شد. او نهایتاً توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، از بابت اتهام «اخلال در نظم عمومی» به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده و مدت ۶ ماه از دوران محکومیت وی نیز به حالت تعلیق درآمد. او در تاریخ ۱۴ دی‌ماه 1401، پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و در تاریخ ۱ بهمن‌ماه همان سال از زندان اوین آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل