محکومیت مازیار سیدنژاد فعال کارگری به ۳ سال حبس تعزیری!

فعال کارگری مازیار سیدنژاد از سوی دادگاه انقلاب تهران به ۳ سال حبس تعزیری، ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مازیار سیدنژاد فعال کارگری از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهام  «عضویت در گروه‌های کمونیستی» به ۲ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام  «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس تعزیری و به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و ممنوعیت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی محکوم شده است. در صورت تأیید این حکم در دادگاه تجدیدنظر، با اعمال ماده ١٣۴ قانون مجازات اسلامی ۲ سال حبس تعزیری برای او قابل اجرا خواهد بود.

با احتساب محکومیت قبلی ۳ ساله وی در اهواز، او به ۵ سال حبس تعریزی محکوم شده است.

مازیار سیدنژاد پیشتر در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران دستگیر و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه، موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. وی نهایتاً در تاریخ ۲۵ مردادماه 1400، با تودیع قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل