فراخوان اهل سنت گلستان برای برپایی تجمع و تحصن اعتراضی در گالیکش!

جمعی از جوانان و فعالان سیاسی و مدنی استان گلستان با انتشار بیانیه‌ای، خواهان تجمع وتحصن اعتراضی در گالیکش در حمایت از مولانا گرگیج شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، براساس این فراخوان، مردم در روز جمعه 7 بهمن‌ماه 1401، در گالیکش تجمع برگزار خواهند کرد.

متن فراخوان به این شرح است:

ما اهل سنت گلستان، جوانان، فعالان سیاسی و مدنی ضمن محکوم کردن (ممنوع المنبر) شیخ التفسیر محمدحسین گرگیج اعلام می‌داریم تا وقتی به خواسته‌های خود که خواندن نماز به امامت مولوی گرگیج است، نرسیم همچنان به اعتراضات و تجمعات خود ادامه می‌دهیم.

این حق اهل سنت گلستان است که در احکام خود آزاد باشد و حکومت به جای اینکه کسی را که چیزی جزء پند و نصیحت بر زبان ایشان نیست را ممنوع المنبر و خطابت می کند، حکومت باید فکری به حال اقتصاد خود کند و صدای مردم را بشنود که مردم چه می‌خواهند.

ما فعالان سیاسی و مدنی از تمام برادران اهل سنت ترکمن و بلوچ خود دعوت می‌کنیم که در این تجمع و تحصن شرکت کنیم که به خواسته و مطالبه خود برسیم.

 

در روز جمعه 7بهمن‌ماه 1401، در گالیکش تجمع اعتراضی می‌کنیم تا اتحاد و انسجام خود را به حکومت نشان دهیم و حکومت بداند که اهل سنت ایران نمی‌تواند ظلم را تحمل کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل