اعلام اعتصاب غذای خشک جعفر پناهی!

خانواده #جعفر_پناهی با انتشار نامه‌ای از او که در زندان اوین نوشته شده، از آغاز #اعتصاب_غذای_خشک این سینماگر سرشناس خبر دادند.

متن نامه به شرح ذیل می‌باشد:

بیست تیر سال جاری در اعتراض به بازداشت دو نفر از همکاران عزیزمان آقایان محمد رسول‌اف و مصطفی آل‌احمد، به همراه جمعی از سینماگران مقابل زندان اوین گرد هم آمده و قرار شد تعدادی از ما  و وکلای همکاران بازداشتی وارد دادسرای اوین شده و در کمال آرامش با مقامات ذیربط و بازپرس مربوطه مشغول گفت‌وگو بودیم که ماموری پیش آمد و مرا نزد قاضی شعبه‌ی یک اجرای احکام اوین برد. قاضی جوان بدون مقدمه گفت: “در آسمان‌ها دنبالت می‌گشتیم، اینجا پیدایت کردیم. شما بازداشت هستید!” به این ترتیب برای اجرای حکمی  که یازده سال از صدور آن می‌گذشت بازداشت و به زندان اوین منتقل شدم. طبق قانونی که در سال هشتاد و هشت به سبب آن بازداشت شدم’ با گذشت بیش از  ده ‌سال از عدم اجرای یک حکم، آن حکم مشمول مرور زمان شده و غیرقابل اجرا می‌شود. از این‌رو این بازداشت بیشتر از آن که اجرای یک حکم قضایی باشد شبیه راهزنی و گروگان‌گیری بود. با آن که بازداشتم از اساس غیرقانونی بود وکلای محترم با طرح اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور یعنی بالاترین مرجع رسیدگی به می‌دانستم دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی اراده‌ای برای اجرای قانون که از آن دم (می‌زنند ندارند اما به احترام وکلا و دوستانم همه راه‌های قانونی را جهت احقاق حق خود طی نمودم امروز مانند بسیاری از مردم گرفتار ایران چاره‌ای ندارم جز با عزیزترین دارایی‌ام یعنی جانم به این رفتارهای غیرانسانی اعتراض کنم.)

لذا قاطعانه اعلام می‌کنم در اعتراض به رفتارهای فراقانونی و غیرانسانی دستگاه قضایی و امنیتی و این گروگان‌گیری محرز از بامداد روز دوازدهم بهمن‌ماه 1401، دست به #اعتصابات_غذای_خشک زده و تا زمان آزادی از خوردن و آشامیدن هرگونه غذا و مصرف دارو امتناع می‌کنم آنقدر در این وضعیت باقی خواهم ماند تا شاید جسم بیجانم از زندان رهایی یابد.

با تقدیم عشق به ایران و مردم سرزمینم #جعفر_پناهی

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل