اعتراض‌های سراسری؛ اقدام به خودکشی یک نوجوان بازداشت شده به دلیل شکنجه‌های جسمی و جنسی در زاهدان

یک نوجوان بازداشت شده بلوچ به نام بنیامین کوهکن، به دلیل شکنجه‌های شدید جسمی، جنسی و روحی در کانون کودکان زندان زاهدان اقدام به خودکشی کرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک نوجوان بلوچ به نام بنیامین کوهکن، ۱۶ ساله فرزند حمیدرضا اهل زاهدان که در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات سپاه در این شهر بازداشت شده بود، به دلیل شکنجه های شدید جسمی و جنسی اقدام به خودکشی کرده است.

یک منبع مطلع در این رابطه به گزارشگر کمپین گفت که بنیامین طی تماسی به مادر خود خبر داده جهت اعتراف گیری اجباری مورد شکنجه های سخت جسمی و جنسی قرار گرفته است.

طبق اظهارات این منبع، بنیامین بخاطر تضعیف روحیه به دلیل قرار گرفتن در برابر شکنجه های سخت اقدام به خودکشی کرده، اما موفق به این کار نشده است.

براساس گزارش سالانه ۲۰۲۲ کمپین فعالین بلوچ، مجموعا ۳۰۵ گزارش بازداشتی به دست کمپین رسیده است که این گزارشات به دو دسته قبل از جنبش «ماهو بلوچ» و بعد از آن تقسیم بندی شده است. پس از رسانه ای شدن خبر تجاوز فرمانده انتظامی چابهار به یک کودک دختر ۱۵ ساله بلوچ به نام ماهو، اعتراضات در مناطق مختلف بلوچستان برپا شد و همزمان با اعتراضات سراسری، تعدادی بازداشتی ها به یکباره افزایش پیدا کرد. در مجموع ۳۰۷ شهروند بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی توسط نیروهای نظامی بازداشت شدند.به نقل از کمپین فعالین بلوچ،

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل