تداوم بازداشت و بلاتکلیفی از سرنوشت دو شهروند/ آزادی یک بازداشتی با تودیع قرار وثیقه و یک زندانی در راستای بخشنامه اخیر قوه قضائیه

پیمان یاسمی، حسام نجمی، دانوش کیادهی و ارژنگ مرتضوی

حسام نجمی، ساکن شهرستان مریوان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. همچنین، پیمان یاسمی، علیرغم گذشت مدتی از تاریخ دستگیری در وضعیت بلاتکلیف به سر می برد. از سوی دیگر، دانوش کیادهی، پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. در ادامه نیز، ارژنگ مرتضوی هم در راستای بخشنامه قوه قضائیه از زندان (ندامتگاه) مرکزی کرج آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، حسام نجمی، متولد ۱۳۶۱، ساکن شهرستان مریوان از توابع استان کردستان، توسط نیروهای امنیتی بازداست و به مکان نامعلومی منتقل شد.

براساس این گزارش، از علت دقیق بازداشت، مکان نگهداری و مصادیق حقوقی اتهاماتی که‌ منجر به بازداشت حسام نجمی شده اطلاعی حاصل نشده است.

همچنین، از نام ارگان بازداست کننده حسام نجمی نیز اطلاعی در دست نیست.

از سوی دیگر، روز یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱، دانوش کیادهی، متولد ۱۳۷۷، اهل ساری مرکز استان مازندران، محبوس و بلاتکلیف در زندان تیرکلا، پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، با تودیع وثیقه آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی دانوش کیادهی، پس از تفهیم اتهام وی و با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صورت گرفته و اتهامات تفهیم شده به او در مرحله بازپرسی (تبلیغ علیه نظام)، (اخلال در نظم و آسایش عمومی) عنوان شده است.

لازم به اشاره است، دانوش کیادهی در تاریخ ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱، در پی یورش نیروهای‌امنیتی به منزل وی در سهر ساری بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی سپس در تاریخ ۱ آذر ماه ۱۴۰۱، به زندان تیرکلا ساری منتقل شده بود.

کُردپا هم با انتشار خبری اعلام کرد؛ امروز چهارشنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۱، پیمان یاسمی، اهل شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام، علیرغم گذشت ۲ هفته از تاریخ دستگیری بطور بلاتکلیف در حبس بسر می برد.

براساس این گزارش، پیمان یاسمی از دسترسی به وکیل و سایر حقوق یک متهم نیز محروم شده است.

لازم به اشاره است، پیمان یاسمی، در تاریخ ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان آبدانان، بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی در این شهرستان منتقل شده است.

در خبری دیگر، روز سه شنبه ۲ اسفند ماه ۱۴۰۱، ارژنگ مرتضوی، دانشجوی رشته علوم کامپیوتر دانشگاه خوارزمی کرج و از بازداشت شدگان اعتراضات مردمی اخیر، از زندان مرکزی کرج آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی ارژنگ مرتضوی، در راستای اعمال بخشنامه قوه قضائیه به پرونده قضایی وی و پس از صدور قرار منع تعقیب برای وی صورت گرفته است.

لازم به اشاره است، ارژنگ مرتضوی، در تاریخ ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در جریان برگزاری اعتراضات سراسری در مقابل دانشگاه خوارزمی کرج، بازداشت و به زندان مرکزی کرج منتقل شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل