دادگاه انقلاب تهران؛ محکومیت دو سال و هفت ماه حبس برای روح الله نخعی، روزنامه‌‌نگار حوزه اخبار بین الملل

روح الله نخعی

دادگاه انقلاب تهران، با صدور دادنامه‌ای روح الله نخعی، روزنامه‌ نگار حوزه اخبار بین الملل و خبرنگار پیشین روزنامه شرق،  را به حبس محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، روح الله نخعی، روزنامه‌ نگار حوزه اخبار بین الملل و خبرنگار پیشین روزنامه شرق، پس از محاکمه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمدرضا عموزاد مهدریجی، به تحمل دو سال و هفت ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این گزارش، این روزنامه نگار در تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال جاری بازداشت و پس طی مراحل بازجویی در تاریخ ۲۷ دی ماه با قید وثیقه از زندان تهران بزرگ آزاد شده بود.

سعید جلیلی، وکیل مدافع روح الله نخعی، ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی خود اتهام منتسب شده به موکل خود را (اجتماع و تبانی) و (تبلیغ علیه نظام) عنوان و میزان حبس صادره برای این روزنامه نگار را ۲ سال و ۷ ماه اعلام کرد.

لازم به اشاره است، روح الله نخعی، اوایل اسفند ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمدرضا عموزاد مهدریجی، محاکمه و پس از تشکیل جلسه دادرسی، قاضی دادگاه اخذ آخرین دفاع را منوط به نظر ضایط امنیتی پرونده کرده بود.

روح الله نخعی، در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از انتقال به یکی از بتدهای امنیتی زندان اوین و طی مراحل بازجویی سپس به زندان تهران بزرگ منتقل و در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شد و اواخر بهمن ماه ۱۴۰۱، با دریافت ابلاغیه ای کتبی،‌ به جلسه دادرسی احضار شده بود.‌

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل