نیروهای امنیتی؛ بازداشت مجدد سپیده قلیان، تنها چند ساعت بعد از آزادی در مسیر تهران به دزفول

سپیده قلیان

بازداشت مجدد سپیده قلیان تنها چند ساعت بعد از آزادی خبر دادند. وی در مسیر تهران به دزفول توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شامگاه چهارشنبه بیست و چهارم اسفند ماه ۱۴۰۱، سپیده قلیان، ساعاتی پس از آزادی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. چند مامور امنیتی اتومبیل حامل ‌ سپیده قلیان⁩ در جاده قم به اراک، (در مسیر تهران به دزفول)، را متوقف کرده و وی را بازداشت کردند. تا زمان تنظیم این گزارش از محل نگهداری و اتهام‌های مطروحه تازه علیه او خبری در دست نیست.

گفته می شود کسانی که از صحنه ی بازداشت مجدد او فیلم گرفته بودند نیز بازداشت شده اند. . بنابر گزارش ها، خانواده‌ی قلیان برای پیگیری وضعیت سپیده قلیان⁩ به ستاد خبری اطلاعات اراک رفته اند و هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص بازداشت سپیده به آنان داده نشده است.

سپیده قلیان هنگام آزادی در برابر زندان اوین فریاد زده بود: «خامنه ای ضحاک، می کشیمت زیر خاک». آزادی سپیده قلیان در روز گذشته موجی از شادی به ویژه در محافل کارگری ایجاد کرده بود. کارگران هفت تپه که سپیده قلیان در دفاع از مبارزات آنان زندانی شد، از آزادی او استقبال کرده بودند.

اسماعیل بخشی که سپیده قلیان همراه با او و در جریان اعتصابات گسترده ی هفت تپه بازداشت شده بودبعد از آزادی سپیده، نوشت: «سپیده قلیان آزاد شد، تبریک میگم به خانواده صبورش و همه دوستان عزیز، به امید آزادی دیگر رفقای حق خواهان از زندان جور و ستم.»

یکی دیگر از کارگران این شرکت در کانال مستقل کارگران هفت تپه در مورد آزادی سپیده قلیان چنین نوشت: «وقتى “کارگر-زنى” پس از چهار سال تحمل دوره ى اسارت خود در مخوف ترین زندان هاى دنیا ، موى و دست و دامن و گل افشان به محض رهایى از بند، در مقابل قتل گاه آزادگان، بى هراس از عواقب مرگبار آن علیه سردمدار جنایت کاران شعار مى دهد، بهترین گواه بر اثبات این حکم تاریخ است که از پیوند مبارزه ى زنان و کارگران دژ استبدا و استثمار فرو خواهد ریخت»

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل