اعدام دستکم پنج زندانی به اتهام «مواد مخدر» در زندان ارومیه

عشیر (فروهر) عباس‌نژاد، محمد ایوبیان، یاسین رشیدی، جهانبخش رادلویی و حسن عمری، همگی با اتهام‌های مربوط به «مواد مخدر» اعدام شدند. آنان اهل روستاهای منطقه ارومیه بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بامداد جمعه بیست و ششم اسفندماه، دستکم پنج زندانی در زندان ارومیه اعدام شدند. این افراد پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند.

هویت این پنج زندانی از سوی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عشیر (فروهر) عباس‌نژاد، محمد ایوبیان، یاسین رشیدی، جهانبخش رادلویی و حسن عمری، احراز شده است.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ضمن محکومیت شدید اعدام این پنج تن، چنین اقدامی را بخشی از جنایت سازمان‌یافته جمهوری اسلامی برای قتل عام زندانیان متهم به مواد مخدر می‌داند. این سازمان از جامعه مدنی ایران و جامعه جهانی درخواست می‌کند تا با محکومیت شدید این جنایات، از بروز جنایات بیشتر جلوگیری کنند

اعدام این پنج زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

طی شش ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۵۱ نفر از جمله ۶ زن و ۶۷ شهروند بلوچ در زندان‌های مختلف ایران اعدام شدند. این تعداد اعدام ثبت شده، رشد شدیدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. در شش ماه نخست سال گذشته میلادی، ۱۱۷ نفر اعدام شده بودند. بدین ترتیب، حکومت ایران در سال جاری میلادی بیش از دو برابر سال گذشته، شهروندان را اعدام کرده است.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای گذشته بارها در این مورد اطلاع‌رسانی کرده و هشدار داده بود.

عکس مربوط به یاسین رشیدی
یاسین رشیدی
عکس مربوط به عشیر (فروهر) عباس‌نژاد

عکس مربوط به محمد ایوبیان

عکس مربوط به جهانبخش رادلویی

عکس مربوط به حسن عمری

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل