دادگاه انقلاب مریوان؛ محکومیت پنج سال حبس شعبان محمدی عینا تایید شد

شعبان‌ محمدی

دادگاه انقلاب مریوان، با صدور دادنامه‌ای شعبان محمدی را به پنج سال حبس تعزیری محکوم کرد.  این حکم پیش‌تر به صورت غیابی برای وی صادر شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،‌ روز سه شنبه ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۱، شعبان محمدی، ساکن شهرستان مریوان معلم و فعال صنفی فرهنگیان، توسط یکی از شعب دادگاه انقلاب این شهرستان به ریاست قاضی روحی، در مرحله واخواهی به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. این فعال صنفی فرهنگیان، پیش‌تر به صورت غیابی به همین میزان حبس تعزیری محکوم شده بود.

براساس این گزارش،‌ در دادنامه صادره توسط قاضی روحی، رئیس شعبه دادگاه انقلاب شهرستان مریوان که در تاریخ ۸ اسفند ماه ۱۴۰۱، صادر و در تاریخ ۱۶ اسفند ماه به طاهر توحیدی، وکیل مدافع شعبان محمدی ابلاغ شده حکم صادره غیابی از بابت اتهام‌های (تبلیغ علیه نظام)، (توهین به مقامات و ماموران) و (عضویت در جمعیت‌های معارض کشور) عینا تائید شده است.

لازم به اشاره است، شعبان محمدی، در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۱، توسط شعبه دادگاه انقلاب مریوان به ریاست قاضی روحی، بصورت غیابی محاکمه و به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. پس از ابلاغ حکم و اعلام اعتراض وی،‌ در تاریخ ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱، توسط همین شعبه مجددا از بابت اتهامات (تبلیغ علیه نظام)، (توهین به مقامات و ماموران) و (عضویت در جمعیت‌های معارض کشور) بصورت حضوری در مرحله واخواهی محاکمه و دفاعیات خود را به همراه طاهر توحیدی، وکیل مدافع خود به قاضی روحی ارائه کرده بود.

شعبان محمدی، در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، آزاد شد اما مجددا تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج مرکز استان کردستان منتقل و با توجه به اینکه بخشی از متهمان پرونده جدید تشکیل شده بر علیه شعبان محمدی در تهران بودند جهت بازجویی به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین منتقل شد و در تاریخ ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱، از زندان اوین با تودیع وثیقه آزاد شد.

در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، وزارت اطلاعات با انتشار بیانیه ای مدعی شد؛ سیسیل کوهلر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ نیروی کار فرانسه و همسر او جک‌ پاریس، به همراه آنیشا اسدالهی، کیوان مهتدی، رضا شهابی، حسن سعیدی، شعبان محمدی، رسول بداقی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، مسعود نیکخواه و اسکندر لطفی، در ارتباط بوده و در تلاش برای براندازی نظام با یکدیگر همکاری می کردند.

این فعال صنفی فرهنگیان،‌ برای نخستین مرحله در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، در جریان تجمع اعتراضی فرهنگیان، بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل و پس از اتمام بازجوئی ها به زندان مریوان منتقل و در تاریخ ۵ اسفند ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان آزاد شده بود. / به نقل از شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران،‌

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل