اجرای احکام دادسرای رشت؛ احضار سه تن از فرهنگیان بازنشسته جهت تحمل محکومیت حبس تعزیری

عزیز قاسم زاده، محمود صدیقی پور و انوش عادلی

اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهر رشت، با ارسال ابلاغیه های کتبی ۳ تن از فرهنگیان بازنشسته را برای سپری کردن دوران محکومیت حبس احضار کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنجشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۱، عزیز قاسم زاده، محمود صدیقی پور و انوش عادلی، سه تن از فعالان صنفی فرهنگیان، اهل استان گیلان، با دریافت ابلاغیه های کتبی از سوی شعبه پنج اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهر رشت، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری یک ساله خود احضار شدند.

براساس ابلاغیه صادره توسط امیر فلاح قویدل، رئیس دفتر شعبه پنج اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهر رشت، مقرر شده هر یک از این فعالان صنفی فرهنگیان، ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۱، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری ۱ ساله خود به آن واحد قضایی مراجعه کنند و در غیر اینصورت وثیقه های تودیع شده برای آنها توقیف خواهد شد.

لازم به اشاره است، عزیز قاسم زاده، انوش عادلی و محمد صدیقی پور، در تاریخ ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب رشت از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شدند و پس از اعلام اعتراض و ارجاع پرونده آنها به شعبه ۱۸ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان،‌ در تاریخ ۱۰ بهمن ما ۱۴۰۱، احکام صادره بدوی بر علیه این شهروندان عینا تائید شد.

در تاریخ ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱، محمود صدیقی پور، انوش عادلی و عزیز قاسم زاده، در پرونده ای دیگر توسط شعبه دادگاه کیفری استان گیلان با اتهامات(اخلال در نظم عمومی) و (تمرد از دستور ماموران حین انجام وظیفه) محاکمه شده بودند.

عزیز قاسم زاده و محمود صدیقی پور، در تاریخ ۲۶ خردادماه ۱۴۰۱، در شهر رشت توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی به زندان لاکان منتقل و در تاریخ ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ هر یک با تودیع وثیقه هایی به مبلغ ۸۰ میلیون تومان آزاد شدند.

همچنین، انوش عادلی هم پیش از این بازداشت، در تاریخ ۷ خردادماه ۱۴۰۱، پس از احضار به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر رشت از بابت پرونده اول قضایی خود با از بابت(اخلال در نظم عمومی) تفهیم اتهام شده بود.

عزیز قاسم زاده، در پرونده ای دیگر، در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ شهرستان رودسر با اتهامات(نشر اکاذیب) و(فعالیت تبلیغی علیه نظام) محاکمه شده بود.

عزیز قاسم زاده، چندی پیش هم با دریافت احضاریه ای بازپرسی شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رودسر از توابع استان گیلان برای اخذ آخرین دفاع به تاریخ رسیدگی ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰ احضار شده بود و پس از مراجعه او به شعبه مذکور به علت مرخصی استعلاجی بازپرس این جلسه بازپرسی به زمان دیگری تعلیق شده بود و دفاعی صورت نگرفت و در سامانه ابلاغ الکترونیک ثنا، وقت رسیدگی و تشکیل جلسه بازپرسی به تاریخ ۲۰بهمن ۱۴۰۰ تعیین شد اما شعبه بازپرسی در روندی مبهم بدون اخذ آخرین دفاع در جلسه ای که بصورت فوق العاده و بدون حضور متهم و یا وکیل او در تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۰ برگزار و کیفرخواست این فعال صنفی را بصورت غیابی صادر و از طریق رامین صفرنیا، وکیل مدافع او در تاریخ ۲۲ آذر ماه همان سال به عزیز قاسم زاده ابلاغ کرده بود./ به نقل از شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران،

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل