اعتراض‌های سراسری؛ محکومیت چهار شهروند به هشت سال حبس تعزیری در اشنویه و نقده

عباس هاشم‌ پور

چهار شهروند اهل اشنویه و نقده به نام‌های عباس هاشم‌ پور، خلیل مرادی، ابراهیم قهرمانی و بهرام جعفری، در مجموع به هشت سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عباس هاشم‌ پور، خلیل مرادی، ابراهیم قهرمانی و بهرام جعفری، شهروندان اهل اشنویه و نقده توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه هر یک به دو سال حبس محکوم شدند. این احکام به مدت چهار سال به حالت تعلیق درآمده است.

بر اساس این احکام که توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه صادر و به این شهروندان ابلاغ شده است، آقایان هاشم پور، مرادی، قهرمانی و جعفری از بابت اتهام “اقدام علیە امنیت ملی کشور از طریق عضویت در گروه‌ های مخالف نظام” هر یک به دو سال حبس با احتساب و کسر ایام بازداشت قبلی محکوم شدند. این احکام به مدت چهار سال به حالت تعلیق درآمده است.

آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در تاریخ بیست و یکم اسفندماه در دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی نجف‌ زاده برگزار شد. پیشتر اولین و دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در این دادگاه برگزار شده بود.

عباس هاشم‌ پور، خلیل مرادی، ابراهیم قهرمانی و بهرام جعفری شهروندان اهل اشنویه و نقده در تاریخ هفتم مهرماه امسال، توسط نیروهای امنیتی در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شده بودند. نهایتا این شهروندان در تاریخ سیزدهم آذرماه، هر کدام با تودیع قرار وثیقه پانصد میلیون تومانی از زندان آزاد شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل