دادگاه انقلاب ساری؛ رئوفه میرباقری، فعال حقوق زنان به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد

رئوفه میرباقری

شعبه دادگاه انقلاب ساری با صدور دادنامه‌ای، فعال حقوق زنان، رئوفه میرباقری، را به حبس تعزیری و مجازات‌های  تکمیلی محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی هفته گذشته،‌ رئوفه میرباقری، فعال حقوق زنان، ساکن شهرستان تنکابن از توابع استان مازندران و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، توسط شعبه دادگاه انقلاب ساری، به تحمل هشت ماه حبس تعزیری، دو سال منع خروج از کشور و مجازات تکمیلی محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه دادگاه انقلاب ساری که به رئوفه میرباقری ابلاغ شده وی از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل هشت ماه حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به دو سال منع خروج از کشور، دو سال منع عضویت در گروه‌ها، احزاب و دسته جات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محکوم شده است.

یک منبع مطلع در این‌باره به گزارشگر ما گفت:”پس از ابلاغ این حکم به رئوفه میرباقری و پس از اعمال بخشنامه اخیر قوه قضائیه پرونده این شهروند مختومه و قرار منع تعقیب وی صادر شد.”

لازم به اشاره است، رئوفه میرباقری، در تاریخ ۴ آبان ماه ۱۴۰۱، در شهرستان تنکابن از توابع استان مازندران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجوئی و تشکیل پرونده به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی منتقل و سپس با تودیع وثیقه آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل