مخالفت با اعزام به مرخصی مهدی فتحی، معلم تاریخ و زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل آباد شیراز

مهدی فتحی

مهدی فتحی، معلم تاریخ و زندانی سیاسی محبوس در بند امنیتی زندان عادل آباد شهر شیراز، از حقوق اولیه یک زندانی محروم است.  او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب استان فارس به پنج سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهدی فتحی، معلم تاریخ و فعال صنفی فرهنگیان، ساکن روستای کردشول از توابع شهرستان پاسارگاد و زندانی سیاسی محبوس در بند امنیتی زندان عادل آباد شیراز، از حق اعزام به مرخصی و سایر حقوق شهروندی یک زندانی محروم است. این زندانی سیاسی در حال سپری کردن حبس تعزیری پنج ساله خود است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”این زندانی سیاسی از حق اعزام به مرخصی محروم مانده و چندی پیش مسئولان قضایی به او وعده اعزام به مرخصی داده بودند اما در لحظه آخر اعزام وی را لغو کردند. همچنین، تماسهای تلفنی آقای فتحی، بسیار محدود شده و از سوی دیگر، با توجه مشکلات قلب و فشارخون و وضعیت نامطلوب خدمات درمانی زندان عادل آباد شیراز در وضعیت نامناسب جسمانی محبوس و از حقوق اولیه یک زندانی محروم است.”

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان فارس به اتهام (اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام (تبلیغ علیه نظام) به تحمل یک سال حبس تعزیری و به اتهام (توهین رهبری) و (توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی) هم در مجموع به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و ابطال گذرنامه محکوم شد. پس از اتمام مراحل دادرسی، و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، تحمل ۵ سال از مجموع این حبس برای وی لازم به اجرا شد.

پس از اتمام مراحل دادرسی و ارجاع پرونده مهدی فتحی به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران امنیتی بدون ذکر علت، بازداشت و برای سپری کردن بخشی از مجموع حبس تعزیری ۸ ساله خود به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل