بازداشت دو شهروند در بیجار و قروه توسط نیروهای امنیتی

نعیم لشکری ومهدی عرفانی

نیروهای امنیتی در شهرستان بیجار، نعیم لشکری و در شهرستان قروه مهدی عرفانی، را بازداشت کردند.  هنوز از مصادیق اتهام‌های وارده به این دو شهروند بازداشتی اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲، نعیم لشکری، اهل شهرستان بیجار، دانشجوی رشته مدیریت مالی در دانشگاه خوارزمی، واحد تهران، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان بیجار از توابع استان کردستان، بازداشت شد.

براساس این گزارش، بازداشت مجدد نعیم لشکری در حالی صورت گرفته که وی به دلایل نامعلومی پس از بازداشت با شکستگی پا مواجه و در حال حاضر جهت درمان به بیمارستان امام حسین شهرستان بیجار منتقل شد.

لازم به اشاره است، نعیم لشکری، پیش از این هم در تاریخ ۵ آبان ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در اعتراض به روند بلاتکلیفی و تداوم محرومیت از حقوق اولیه یک متهم اعتصاب غذا کرده بود و پس از مدتی آزاد شده بود.

تا لحظه تنظیمی این خبر، از مصادیق حقوقی اتهامات، نام ارگان بازداشت کننده و مصادیق حقوقی اتهام یا اتهامات منتسب شده به نعیم لشکری اطلاعی در دسترس نیست.

همچنین؛ روز شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲، مهدی عرفانی، اهل شهرستان قروه از توابع استان کردستان، توسط نیروهای امنیتی در آن شهرستان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گفته یک منبع مطلع:”نیروهای امنیتی، به منزل این فعال مدنی یورش بردند و با توسل به خشونت او را پس از تفتیش منزل و توقیف برخی لوازم شخصی اش بازداشت کردند.”

این منبع مطلع در ادامه افزود:”ماموران، پس از تفتیش منزل این شهروند، کامپیوتر، تلفن همراه، کتابها، یادداشت‌ها و برخی از وسایل شخصی او را نیز توقیف کردند.”

تا لحظه تنظیم این خبر، از علت دقیق بازداشت، نام ارگان بازداشت کننده، مکان نگهداری و اتهامات مطروحه علیه مهدی عرفانی اطلاعی در دسترس نیست. / به نقل از شورای صنفی دانشگاههای کشور،

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل