پیام شش زن زندانی از اوین: جمهوری‌اسلامی با «اعدامِ» مردم راه بجایی نخواهد برد و محکوم به فناست

گلرخ ایرایی، زهره سرو، نسرین جوادی، سپیده قلیان، بهاره هدایت و نرگس محمدی

گلرخ ایرایی، زهره سرو، نسرین جوادی، سپیده قلیان، بهاره هدایت و نرگس محمدی در نامه‌ای اعتراضی به اعدام‌های گسترده واکنش نشان داده و نوشته‌اند: “جمهوری‌اسلامی با “اعدامِ” مردم راه بجایی نخواهد برد و محکوم به فناست.”

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شش زن زندانی محبوس در زندان اوین به نام‌های گلرخ ایرایی، زهره سرو، نسرین جوادی، سپیده قلیان، بهاره هدایت و نرگس محمدی در نامه‌ای اعتراضی خواستار توقف اعدام‌ها شد. این زندانیان در بخشی از این نامه نوشته‌اند:” اعدام‌های صورت‌ گرفته، اعمال خشونت عریانی‌ست برای نمایش قدرتی که پوشالی و سست بودنش بر مردم ایران و جهان عیان شده‌ است.”

نسخه‌ای از این نامه که برای انتشار در اختیار کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، قرار گرفته است در ادامه می‌آید:

“جمهوری‌اسلامی با “اعدامِ” مردم راه بجایی نخواهد برد و محکوم به فناست.”

جنبش انقلابی “زن زندگی آزادی” تبلور اراده‌ی مردم برای پایان دادن به حکومت استبداد دینی است.

تداوم و سرعت بخشیدن به اجرای احکام اعدام در روزهای اخیر، تلاش حکومت برای سرکوب مردم و ایجاد ترس و وحشت است. اعدام‌های صورت‌ گرفته، اعمال خشونت عریانی‌ست برای نمایش قدرتی که پوشالی و سست بودنش بر مردم ایران و جهان عیان شده‌ است.
افزایش انتساب اتهامات افساد فی‌الارض و محاربه و صدور احکام اعدام و اجرای آن در سراسر کشور از سیستان و بلوچستان، خوزستان، آذربایجان، کردستان تا تهران شتابزده و بدون دادرسی عادلانه فاقد وجاهت قانونی و اخلاقی است.

ما زنان زندانی در اوین اعدام، کشتار و “مردم‌کشی” توسط حکومت استبدادی را محکوم کرده و خواهان توقف سریع آن هستیم.

ما در کنار مردمِ به‌پا خاسته، که بر تحقق هدف جنبش انقلابی خود یعنی پایان بخشیدن به حکومت دینیِ استبدادی اصرار می‌ورزند، ایستاده‌ایم و اعلام می‌کنیم که حکومت با سرکوب مردم و ایجاد رعب و وحشت از طریق کشتن راه به جایی نخواهد برد و محکوم به فناست. ما از مجامع بین‌المللی و رسانه‌های جهانی تقاضا داریم با حمایت گسترده از مردم و فشار بر جمهوری‌اسلامی مانع تداوم خشونت حکومتی شوند و به تحقق اراده‌ی مردم ایران یاری رسانند.

امضاکنندگان:
گلرخ ایرایی
زهره سرو
نسرین جوادی
سپیده قلیان
بهاره هدایت
نرگس محمدی

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل