احضار پنج فعال صنفی به دادگاه انقلاب استان یزد

حمیده زارع چشمه، احمد چنگیزی، منصور میرزایی، محمد فخرالحسینی و مهدی کلانتری

پنج تن از فرهنگیان استان یزد به نام‌های حمیده زارع چشمه، احمد چنگیزی، منصور میرزایی، محمد فخرالحسینی و مهدی کلانتری برای محاکمه به دادگاه انقلاب آن استان احضار شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲، حمیده زارع چشمه، احمد چنگیزی، منصور میرزایی، محمد فخرالحسینی و مهدی کلانتری، پنج تن از فعالان صنفی فرهنگیان، ساکن استان یزد، با دریافت ابلاغیه‌‎های کتبی برای محاکمه به شعبه دادگاه انقلاب یزد احضار و مورد محاکمه قرار گرفتند.

براساس این گزارش، از تاریخ دقیق تشکیل جلسه دادرسی این پنج فعال صنفی فرهنگیان و مصادیق حقوقی اتهام‌های این افراد، اطلاعی حاصل نشده است.

لازم به اشاره است، احمد چنگیزی، در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پس از احضار به اداره اطلاعات استان یزد، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجویی و سپس تفهیم اتهام در دادسرای عمومی و انقلاب استان یزد با تودیع قرار کفالت یا وثیقه آزاد شد.

همچنین، حمیده زارع چشمه، منصور میرزایی، محمد فخرالحسینی و مهدی کلانتری هم پیشتر، از سوی ارگانهای امنیتی با احضار و بازداشت مواجه و پس از تفهیم اتهام با تودیع قرار کفالت یا وثیقه آزاد شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل