دادگاه انقلاب شیراز: هوشیدر زارعی، شهروند بهایی به شش سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد

هوشیدر زارعی

دادگاه انقلاب شیراز، با صدور دادنامه‌ای هوشیدر زارعی، شهروند بهایی را به حبس و مجازات تکمیلی و جریمه نقدی، محکوم کرد.  این حکم بابت اتهام‌هایی همچون اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغات فرقه ای به نفع گروههای معاند نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه پنج تیر ماه ۱۴۰۲، هوشیدر زارعی، شهروند بهایی ساکن شیراز توسط شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر در مجموع به شش سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.
دادگاه انقلاب شیراز به ریاست سیدمحمود ساداتی، آقای زارعی را در مجموع به تحمل شش سال حبس تعزیری، دو سال منع خروج از کشور و پنج سال محرومیت از حق عضویت در احزاب، گروهها و دسته جات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و پرداخت جزای نقدی، محکوم کرد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز:”هوشیدر زارعی، از بابت اتهام (اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغات فرقه ای به نفع گروههای معاند نظام) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هم به تحمل یک سال حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به دو سال منع خروج از کشور، ۵ سال محرومیت از حق عضویت در احزاب، گروهها و دسته جات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی، محکوم شده است.

به فرض تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان فراس و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی(تجمیع جرائم) تحمل اشد مجازات از بابت اتهام (اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغات فرقه ای به نفع گروههای معاند نظام) به میزان ۵ سال حبس تعزیری تحت نظارت قضایی (با پابند الکترونیکی) برای هوشیدر زارعی لازم به اجرا خواهد شد.

لازم به اشاره است، هوشیدر زارعی، در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران اداره اطلاعات شهر شیراز در یکی از خیابانهای آن شهر، بازداشت و و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجویی و بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل