دادگاه انقلاب تهران: سیامک ابراهیمی و شاهرخ احمدی به تحمل ۹ سال و هشت ماه حبس محکوم شدند

سیامک ابراهیمی و شاهرخ احمدی

دو شهروند ساکن تهران  مجموعا به تحمل ۹ سال و هشت ماه حبس محکوم شدند. این حکم از بابت اتهام هایی همچون اجتماع و تبانی به‌ قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به‌ قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زنداینان سیاسی و مدنی، سیامک ابراهیمی و شاهرخ احمدی، شهروندان ساکن تهران توسط دادگاه انقلاب این شهر مجموعا به ۹ سال و هشت ماه حبس محکوم شدند.

براساس حکمی که توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و به عرفان کرم ویسی، وکیل مدافع این شهروندان ابلاغ شده است، آقای ابراهیمی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به‌ قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»، به تحمل پنج سال حبس و در خصوص اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به هشت ماه حبس محکوم شده است. همچنین آقای احمدی به اتهام «اجتماع و تبانی به‌ قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به چهار سال زندان محکوم شده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر و اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس در خصوص آقای ابراهیمی قابل اجرا خواهد بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد در تاریخ بیست و ششم تیرماه سال جاری در مرجع قضایی مذکور برگزار شده‌ بود.
سیامک ابراهیمی و شاهرخ احمدی، شهروندان ساکن تهران در تاریخ هجدهم بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در نهایت با تودیع وثیقه هفتصد میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل