استان گیلان: یک زوج بهایی در مجموع به ۹ سال و شش ماه حبس جزای نقدی و مجازات های تکمیلی محکوم شدند

وصال ممتازی و آنیسا سمیعیان

دادگاه تجدیدنظر استان گیلان با صدور دادنامه ای وصال ممتازی و آنیسا سمیعیان را در مجموع به ۹ سال و شش ماه حبس جزای نقدی و مجازات های تکمیلی محکوم کرد. این حکم از بابت اتهام هایی همچون فعالیت آموزشی و تبلیغ انحرافی مغایر با شرع مقدس اسلام، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری در فضای مجازی و توهین به مقدسات اسلامی، علیه این زوج بهایی صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، وصال ممتازی و همسر وی آنیسا سمیعیان، شهروندان بهایی ساکن شهر رشت مرکز استان گیلان، توسط شعبه ۱۱ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان، در مجموع به ۹ سال و شش ماه حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی و محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شدند.

براساس حکم صادره توسط شعبه ۱۱دادگاه تجدیدنظر استان گیلان، آنیسا سمیعیان از بابت اتهام «فعالیت آموزشی و تبلیغ انحرافی مغایر با شرع مقدس اسلام» به سه سال و شش ماه و یک روز حبس تعزیری، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به تحمل هفت ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم و همسر وی وصال ممتازی هم از بابت اتهام «توهین به رهبری در فضای مجازی» به تحمل یک سال و سه ماه حبس تعزیری، بابت اتهام «توهین به مقدسات اسلامی» هم به تحمل سه سال و شش ماه و یک روز حبس تعزیری و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» هم به هفت ماه  ۱۶ روز حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به پرداخت ۳۸۰ میلیون ریال وجه نقد به صندوق دولت و همچنین هر یک از این زوج بهایی به ۱۰ سال و ۱ روز محرومیت از حقوق اجتماعی از قبیل منع عضویت در احزاب، گروهها و دسته جات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، محکوم شدند. با اعمال قانون ۱۳۴ مجازات اسلامی(تجمیع جرائم)، تحمل اشد مجازات به میزان ۳ سال و ۶ ماه و ۱ روز حبس تعزیری برای هر یک از این زوج بهایی لازم به اجرا است.

لازم به اشاره است وصال ممتازی و همسرش آنیسا سمیعیان، در مرحله بدوی، توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب شهر رشت مرکز استان گیلان، از بابت اتهامات(فعالیت آموزشی و تبلیغ انحرافی مغایر با شرع مقدس اسلام)، (فعالیت تبلیغی علیه نظام)، (توهین به رهبری در فضای مجازی) و (توهین به مقدسات اسلامی) در مجموع به تحمل ۹ سال و ۶ ماه و ۴ روز حبس تعزیری محکوم شده بودند.

همچنین، در تاریخ ۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، انیسا سمیعیان و همسر وی وصال ممتازی، توسط قاضی شعبه ۳ دادگاه انقلاب رشت، بصورت غیابی محاکمه شده بودند و پس از اطلاع این افراد و تشکیل جلسه واخواهی در تاریخ ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۲، جلسه دادرسی به اتهامات این زوج بهایی در مرحله واخواهی برگزار شده بود.

منزل آنیسا سمیعیان و وصال ممتازی، در آبان ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران وزارت اطلاعات، تفتیش و پس از توقیف برخی لوازم شخصی سپس در تاریخ ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۱، وصال ممتازی، توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و پس از تفهیم اتهام در دادسرا به زندان لاکان رشت منتقل شده بود.

همچنین، آنیسا سمیعیان، با توجه به اینکه دوران بارداری خود را سپری می کرد پس از ۲ جلسه احضار و بازجویی در دادسرای عمومی و انقلاب شهر رشت با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل