دادگاه انقلاب پیرانشهر: اعتراض های «زن، زندگی، آزادی» یک زوج پیرانشهری به حبس و محدودیت تردد تحت نظارت پابند الکترونیکی محکوم شدند

جوتیار اشرف‌زاده و مهوش توسلی

اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام عنوان اتهامی یک زوج اهل پیرانشهر که منجر به صدور سه سال حبس تعزیری و دو سال مراقبت تحت پابند الکترونیکی شد. این حکم توسط دادگاه انقلاب این شهر صادر و به این زوج ابلاغ شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک زوج اهل پیرانشهر به نام‌های جوتیار اشرف‌زاده و مهوش توسلی، از سوی دادگاه انقلاب این شهر به سه سال حبس تعزیری و دو سال مراقبت تحت پابند الکترونیکی محکوم شدند.

یک منبع نزدیک به خانواده این زوج گفت: جوتیار اشرف‌زاده به سه سال حبس تعزیری محکوم و همسر وی مهوش توسلی به دو سال مراقبت تحت پابند الکترونیکی محکوم شده است. اتهام های آنها اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام بوده است.

این منبع مطلع اظهار داشت؛ اداره اطلاعات پیرانشهر به صدور حکم دادگاه بدوی این زوج اعترض کرده و خواستار اشد مجازات برای آنان شده است.

بامداد روز پنج‌شنبه بیست و هشتم مهرماه ١٤٠١، جوتیار اشرف‌زاده و مهوش توسلی بدون ارائه حکم قضایی به دلیل شرکت در اعتراضات ژن، ژیان، ئازادی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و با اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل