احراز هویت پنج تن دیگر از معترضین بازداشت‌شده اخیر در شهرهای زاهدان و خاش

عبدالواحد ریگی گنگوزهی، یحیی ریگی، یاسر نهتانی، حمدالله علیزهی و فضل احمد تیموری

عبدالواحد ریگی گنگوزهی، یحیی ریگی، یاسر نهتانی، حمدالله علیزهی و فضل احمد تیموری، در اعتراض‌های اخیر شهرهای خاش و زاهدان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هویت پنج تن دیگر از شهروندان بلوچ  بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی طی روزهای گذشته در زاهدان و خاش احراز شد.

هویت این شهروندان:«عبدالواحد ریگی گنگوزهی» از اعضای انتظامات مسجد الخلیل خاش ،« یحیی ریگی» اهل خاش، «یاسر نهتانی» ۲۶ ساله اهل زاهدان، « حمدالله علیزهی» ۱۹ ساله اهل زاهدان و «فضل احمد تیموری» اهل زاهدان احراز شده اند.

به گفته منابع حال وش:« عبدالواحد که انتظامات مسجد جامع الخلیل خاش هست به همراه یحیی هفته گذشته بدون دلیل توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند و تا الان هیچ خبری از وضعیتشون در دست نیست.»

همچنین« یاسرنهتانی، فضل احمد تیموری و حمدالله علیزهی جمعه هفته گذشته ۷ مهرماه ۱۴۰۲، در بازگشت از مصلی زاهدان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند و تاکنون اطلاعی از وضعیت آنان در دسترس نیست.»

گفتنی است پیش‌تر ۱۳۰ تن از دستکم ۲۱۶ بازداشتی روزهای ۷و ۸ مهرماه ۱۴۰۲، در شهرهای زاهدان، خاش، میرجاوه و چابهار توسط حال وش احراز شده بود که با احتساب این ۵ نفر شمار بازداشتیان احراز هویت شده تاکنون به ۱۳۵ تن رسیده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل