الهە محمدی و نیلوفر حامدی در مجموع به ۲۵ سال محکوم شدند

الهە محمدی و نیلوفر حامدی

الهە محمدی و نیلوفر حامدی توسط دادگاه انقلاب تهران به ترتیب به ۱۲ سال و ۱۳ سال حبس محکوم شدند این حکم بر اساس اتهام‌هایی همچون همکاری با دولت متخاصم، اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیە نظام، صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر دو روزنامه‌نگار به‌نام‌های الهە محمدی و نیلوفر حامدی توسط دادگاه انقلاب تهران در مجموع به ۲۵ سال و مجازات‌های تکمیلی محکوم شدند.

بر اساس احکام بدوی شعبە ١٥ دادگاه انقلاب، الهە محمدی و نیلوفر حامدی بە اتهام همکاری با دولت متخاصم، اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیە نظام، بە ترتیب بە ۱۲ و ۱۳ سال حبس محکوم شدند.

همچنین، مجازات تکمیلی دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب، گروه‌های سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات، محکوم شدند
.

بر اساس رای صادرە، الهه محمدی به اتهام “همکاری با دولت متخاصم”، به ۶ سال حبس، “اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور”  بە ۵ سال و “فعالیت تبلیغی علیە نظام” به یک سال حبس محکوم شد.

نیلوفر حامدی نیز به اتهام “همکاری با دولت متخاصم” به تحمل ۷ سال حبس، “اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور”  ۵ سال حبس و “فعالیت تبلیغی علیە نظام” به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

درصورت تایید حکم صادرە از سوی دادگاه تجدید نظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، مجازات اشد ۶ سال حبس برای الهه محمدی و ۷ سال حبس برای نیلوفر حامدی با احتساب ایام بازداشتی، قابل اجرا خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل