۱۳ آبان ماه دومین سالگرد اعدام شیرکو معارفی

دو سال پیش در سپیدەم ١٣ آبان ماه نظام حاکم با استفاده از سلاح پوسیده ارعاب و اعدام، فعال سرشناس کرد شیرکو معارفی را بدون اطلاع خانواده و وکیل خود در زندان مرکزی سقز به دارآویخت.
شیرکو معارفی در تاریخ ٩ آبانماه سال ١٣٨٧ بازداشت و پس از سپری کردن ٣ ماه در اداره اطلاعات سپاه پاسداران در سقز به اتهام “همکاری با کومەلە ” از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب سقز با ریاست “دادورشایق” به اعدام محکوم شد.
این فعال سرشناس کرد، ساعت ۶ بامداد روز ١٣ آبان دو سال گذشته در سالن ملاقات زندان مرکزی سقز اعدام شد.
در دومین سالیاد مرگ شیرکو جای دارد همه ما بر راه دمکراسی‌خواهانه، انسانی و عدالت‌جویانه وی تأکید کنیم. همبستگی و اتحاد آن روزها را بیاد آوریم و تأکید کنیم که قدرت ما در با هم بودنمان است.
از این رو تمامی ملتمان و تمامی انسان‌های آزادیخواه و دموکرات را فرامی‌خوانیم که در دومین سالگرد این عزیز از شکوه این شهید و تمامی شهدای راه آزادی انسان دفاع کنند و سکوت در برابر این اقدامات غیرانسانی، از سوی هیچ وجدان بیداری نباید پذیرفته شود و از تمامی مردم ایران و بخصوص مردم مبارز کردستان می‌خواهیم که با اعتراض خود اعدام فعالان سیاسی را محکوم کرده و به سران نظام جمهوری اسلامی اعلام نمایند که فرزندان آنها در زندانها تنها نخواهند بود.
در پایان ما به عنوان “کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی”، کمپینی که دفاع از شیرکو معارفی و تمامی زندانیان سیاسی و مدنی را به عهده داشته و دارد از کلیه نهادهای فوق و مجامع بین‌المللی خواهان مداخله موثر و فعال و فوری هستیم زیرا جان، مال و امنیت زندانیان سیاسی و مدنی در خطر جدی می‌باشد و همان گونه که روز به روز بر آمار فعالین محکوم به اعدام افزوده می‌شود و دستگاه قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در پی اعدام یکایک این فعالین می‌باشد براساس مداخه موثر و حمایت تمامی انسانهای آزاده و مجامع بین‌المللی در مقطع حساس کنونی از زندانیان سیاسی و مدنی مانع از وقوع هر فاجعه وتراژدی دیگری می‌باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل