هشت سال حبس برای اسدالله فخیمی و حوری خانپور در دادگاه انقلاب تهران

اسدالله فخیمی و همسرش حوریه خانپور

اسدالله فخیمی و همسرش حوریه خانپور توسط دادگاه انقلاب تهران در مجموع به هشت سال حبس محکوم شدند. این حکم بابت اتهام‌هایی همچون تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه این زوج صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر اسدالله فخیمی و همسرش حوریه خانپور (حوری خانپور) توسط شعبه بیست و نهم دادگاه انقلاب تهران به ترتیب به پنج سال حبس و سه سال زندان محکوم شدند.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سید علی مظلوم صادر شده است، آقای فخیمی و خانم خانپور از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی” به ترتیب به پنج سال حبس و سه سال زندان محکوم شده اند.

در تاریخ بیستم تیرماه سال جاری، منزل شخصی اسدالله فخیمی و حوری خانپور توسط ماموران وزارت اطلاعات مورد تفتیش قرار گرفت. ماموران شماری از وسایل دیجیتال از جمله لپتاپ‌ها و تلفن های همراه این شهروندان را ضبط کردند. این دو شهروند همزمان با این رویداد، به دادسرای اوین احضار شدند.

در مردادماه سال جاری، نخستین جلسه بازپرسی اسدالله فخیمی و همسرش حوریه خانپور (حوری خانپور) در شعبه قضایی مذکور برگزار شد.

در تاریخ چهاردهم آبان، دومین جلسه بازپرسی این زوج در شعبه یکم بازپرسی دادسرای اوین برگزار شد و در پایان جلسه، این شهروندان با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل