بازداشت و بلاتکلیفی از وضعیت ۱۰ شهروند اهل بوکان در زندان ارومیه

تیفور سلیمی‌بابامیری، جلیل مولودی، هیمن کرمانج، احمد مام‌زاده، ابوبکر مام‌زاده، سوران قاسمی، پژمان سلطانی، کاوه صالحی، رزگار بابامیری و جوانمرد مام‌خسروی

روز چهارشنبه چهار بهمن ماه ۱۴۰۲، ۱۰ شهروند به‌نام‌های تیفور سلیمی‌بابامیری، جلیل مولودی، هیمن کرمانج، احمد مام‌زاده، ابوبکر مام‌زاده، سوران قاسمی، پژمان سلطانی، کاوه صالحی، رزگار بابامیری و جوانمرد مام‌خسروی اهل بوکان علیرغم گذشت پنج ماه از زمان دستگیری، همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان ارومیه به‌سر می‌برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،۱۰ شهروند اهل بوکان که به اتهامات سیاسی بازداشت شده‌اند، از حقوق اولیه خود محروم هستند. آنها بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شده‌اند و مدت پنج ماه را در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به‌سر برده‌اند.

این افراد نهایتا در اوایل پاییز به زندان دریا در ارومیه منتقل شدند. این بازداشت‌ها ظالمانه و غیرقانونی است و نقض آشکار حقوق بشر است.

این افراد همچنین از حق دسترسی به وکیل محروم شده‌اند و به آنها اجازه داده نشده است که با خانواده و دوستان خود تماس بگیرند. این محدودیت‌ها نقض حقوق اساسی این افراد است و باعث رنج و نگرانی آنها و خانواده‌هایشان شده است.

بلاتکلیفی این افراد نیز نگران‌کننده است. آنها هنوز به اتهامات خود محاکمه نشده‌اند و وضعیت آنها مشخص نیست. این بلاتکلیفی می‌تواند باعث آسیب‌های روحی و روانی به این افراد شود.

بازداشت‌های خودسرانه و غیرقانونی، به ویژه در مناطق کردنشین ایران، امری رایج است. این بازداشت‌ها معمولاً بدون ارائه حکم قضایی و با هدف سرکوب اعتراضات و مخالفت‌های سیاسی انجام می‌شوند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از نهاد بازداشت کننده و یا اتهام‌های مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل