بازداشت و تحقیر کولبران در مناطق مرزی بانه

کولبر

هنگ مرزی مستقر در مناطق مرزی بانه پس بازداشت شماری از کولبران آن‌ها را تحقیر کرد. این خبر تاسف‌بار و دردناکی است که نشان‌دهنده ظلم و ستم بی‌رحمانه نیروهای مسلح علیه کولبران زحمتکش است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبە ١١ بهمن ١٤٠٢، نیروهای هنگ مرزی در مرز بانە (هنگژال) جمعی از کولبران را دستگیر می‌کنند و در حین پایین آمدن از کوه آنها را مجبور می‌کنند کە در آن هوای سرد بر روی برف دراز بکشند و غلت بخوردن و درعین حال با صدای بلند فریاد بزنند کە (گوه خوردم، غلط کردم).

کولبران مردان و زنانی هستند که در شرایطی دشوار و طاقت‌فرسا، برای تامین معیشت خود و خانواده‌هایشان، مجبور به حمل بار بر روی دوش خود از طریق کوه‌های صعب‌العبور و گذرگاه‌های خطرناک مرزی هستند.

این که نیروهای هنگ مرزی، کولبران را پس از دستگیری، در سرمای طاقت‌فرسا و بر روی برف، به چنین رفتارهای تحقیرآمیز و وادار می‌کنند، نشان‌دهنده قساوت و بی‌رحمی ماموران ایرانی و عدم احترام به کرامت انسانی است.

این اقدام غیرانسانی، محکومیت شدید همه انسان‌های آزاده و مدافعان حقوق بشر را به دنبال دارد.

ما خواهان توقف فوری این گونه رفتارهای وحشیانه و غیرانسانی از سوی ماموران هنگ مرزی هستیم.

همچنین، از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های مدافع حقوق بشر می‌خواهیم که در برابر این ظلم و ستم آشکار، سکوت نکنند و برای احقاق حقوق کولبران و دیگر اقشار محروم در ایران، اقدامات لازم را انجام دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل