محسن احمدپور پس از ۱۶ ماه بلاتکلیفی آزاد شد

محسن احمدپور

محسن احمدپور، فعال سیاسی، پس از ۱۶ ماه بلاتکلیفی و تحمل انواع فشارهای روحی و روانی، با تودیع وثیقه از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای احمدپور که از آبان ماه ۱۴۰۱ در بازداشت موقت بود، روز سه شنبه ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ با قید وثیقه ۳ میلیارد تومانی آزاد شد.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت: “آقای احمدپور در حالی که بیش از ۱۶ ماه در زندان تحت بازجویی و فشارهای روحی و روانی بود، سرانجام با وثیقه آزاد شد.”

لازم به ذکر است، آقای احمدپور اواسط آبان ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در شهرستان ایذه دستگیر و پس از انتقال به بازداشتگاه مرکزی اطلاعات سپاه پاسداران در اهواز، تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفته بود.

اتهامات تفهیم شده به ایشان در مرحله بازپرسی عبارتند از: اخلال در نظم و آسایش عمومی، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، ترویج خشونت به قصد دعوت از سایرین به جنگ و کشتار، و فعالیت تبلیغی علیه نظام.

پرونده محسن احمدپور به شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز ارجاع شده بود، اما به دلیل نقص در تحقیقات قضایی، کیفرخواست ایشان و سایر افراد هم پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب اهواز بازگردانده شده بود.

پیشتر، یک منبع مطلع گفته بود: “رضا عرب پور، متهم ردیف اول این پرونده است و با اتهاماتی از قبیل محاربه از طریق عضویت در گروه یاغی و افساد فی الارض مواجه شده است. دخالت اطلاعات سپاه شهرستان ایذه و فرمایشی شدن پرونده، روند قضایی این پرونده را با چالش روبرو کرده است.”

هنوز اطلاعات دقیقی از وضعیت رضا عرب پور و سایر افراد هم پرونده با محسن احمدپور در دست نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل