شکنجه یک مهاجر افغان توسط نیروی انتظامی نیکشهر +عکس و ویدیو

یک تبعه افغان از سوی اطلاعات نیروی انتظامی نیکشهر مورد شکنجه شدید قرار گرفت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از فعالین بلوچ، «عبدالحق عرب» فرزند «میرزا بیک»، تبعه افغانستان که به طور قانونی با روادید و مجوز کار در شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان زندگی می کند در تاریخ ۲۲ مهر ماه ۱۳۹۴ از سوی ماموران نیروی انتظامی به دستور فردی به نام “شریفی” مورد شکنجه شدید قرار گرفته است.
این کارگر افغان در فایل ویدبوئی در همین زمینه می گوید: من مهاجر افغان هستم که مدت ۱۵ سال است در ایران کارگرم و کار می کنم.
وی می افزاید: یک روز رئیس پاسگاه مرا طلب کرد که بروم پاسگاه و آنجا از من درخواست پول و رشوه کردند و گفتند که کسی دیگر هم نباید بفهمد، من گفتم پول ندارم و خیلی با من بد رفتاری کردند.
«عبدالحق عرب» می گوید: رئیس پاسگاه به اطلاعات زنگ زد اطلاعات به خانه من آمد و چشمان مرا بست و پاسپورت مرا هم خواست من هم پاسپورتم را نشان دادم و گفتم که تازه ویزا گرفتم و جواز کار خودم را هم نشان دادم اما هر چه می گفتم قبول نمی کردند و می گفتند تو اسلحه فروشی، ۴ شب و ۴ روز مرا در آنجا زدند و به من می گفتند ۲ میلیون پول بده هر چی به خدا و رسول قسم می دادم که پول ندارم گوش نمی کردند و مرا می زدند، عکس های مرا نگاه کنید، همه بدنم تکه تکه است.
این تبعه افغان می افزاید: آخر به دروغ مجبور شدم بگویم که شما اگر مرا آزاد کنید من پول پیدا می کنم و به شما می دهم. به همین خاطر مرا آزاد کردند.
وی افزود: مردم این منطقه مرا می شناسند من ۱۵ سال است اینجا زندگی می کنم خدا شاهد است هیچ کار خلافی از من سر نزده ولی بی گناه مرا شکنجه کردند.
در یک ماه گذشته این دومین گزارش از شکنجه شدید شهروندان افغان است که در استان سیستان و بلوچستان مورد شکنجه شدید قرار گرفته اند پیش تر نیز «عجب گل نورزهی» تبعه افغانستانی و نگهبان یک پارکینگ در ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان که به اتهام سرقت بازداشت شده بود، به شدت از سوی مأمورین پلیس آگاهی این شهر مورد ضرب و شتم قرار گرفت و شکنجه شد. شدت شکنجه در حدی بوده که متهم قادر به راه رفتن نبوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل