انتقال هادی حیدری، روزنامه‌نگار و کارتونیست به بند ۸ زندان اوین

هادی حیدری، روزنامه‌نگار و کارتونیست، که پیش تر در بعدازظهر روز دوشنبه ۲۵ آبان ماه سال جاری با حضور ماموران امنیتی در دفتر روزنامه شهروند بازداشت شده بود، روز شنبه ۳۰ آبان ماه به بند ۸ زندان اوین منتقل شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مأموران امنیتی در زمان بازداشت «هادی حیدری» هیچگونه توضیحی مبنی بر اینکه برای او پرونده جدید تشکیل شده و یا بازداشت جهت اجرای حکم پیشین اوصورت گرفته است نداده اند.
«هادی حیدری» پس از انتقال به بند ۸ زندان اوین طی تماسی با خانواده خود اطلاع داده است “جهت سپری کردن محکومیت یک سال پیشین خود، بازداشت و اکنون زندانی شده است.
این عضو شورای مرکزی حزب جبهه مشارکت ایران اسلامی پیش تر در ۳۰ مهر ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به بند ٢٠٩ زندان اوین منتقل ودر ۱۸ آبان ماه همان سال با قرار وثیقه آزاد شد.
پروانه فعالیت حزب جبهه مشارکت ایران اسلامی از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در تاریخ ۲۸ فروردین ۸۹ به اتهام «اقدامات خلاف قانون اساسی، قوانین موضوعه و خلاف اساسنامه و مرامنامه توسط حزب مشارکت» توقیف و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی «ابوالقاسم صلواتی» روز ۲۰ مرداد ماه ۸۹ حکم انحلال حزب مشارکت را صادر کرد.
«هادی حیدری» سابقه کار در روزنامه‌های اصلاح‌طلب نوروز، شرق، جامعه، نشاط، عصر آزادگان، آفتاب امروز، بهار و چندین رونامه دیگر را دارد.
«هادی حیدری» مجددا در۲۷ آذر ماه ۱۳۸۹ پس از احضار به دادگاه بازداشت و در ۵ دی ماه ۱۳۸۹ مجددا با قید وثیقه آزادشد.
این روزنامه نگار و کاریکاتوریست محبوس در بند ۸ زندان اوین بار دیگر در ۵ مهرماه ١٣٩١ در پی انتشار کاریکاتوری در روزنامه شرق، از سوی دادسرا احضار و پس از بازجویی با قید کفالت آزاد شد.
حیدری در فاصله‌ سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ به عنوان سردبیر، مجله‌ کمیک استریپ «جدید» را مدیریت کرد. او از سال ۱۳۸۹به عنوان دبیر سرویس طرح و کاریکاتور روزنامه شرق با این روزنامه همکاری داشته است. حیدری همچنین از اعضا شورای دبیران ماهنامه طنز خط خطی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل