پدر امید علی‌شناس: پسر و همسرم در زندان اعتصاب غذا کرده‌اند

گروهی از شرکت‌کنندگان تجمع روز شنبه مقابل زندان اوین که در اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران برگزار شد، همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

هاشم زینالی، پدر سعید زینالی؛ سیمین عیوض‌زاده، مادر امید علی‌شناس؛ محسن شجاع، فعال مدنی؛ لیلا غفاری و شروین یمنی از شاگردان محمدعلی طاهری (بنیان‌گذار “عرفان حلقه”) در میان بازداشت‌شدگان هستند.

تعدادی از فعالان مدنی و خانواده‌های زندانیان سیاسی روزهای دوشنبه در مقابل ساختمان دنا و روزهای شنبه در مقابل زندان اوین تحصن می‌کنند. به گفته محمد نوری‌زاد، فعال حقوق مدنی این هفته برخورد شدیدی با تجمع‌کنندگان شده است.

آتیلا علی‌شناس، پدر امید علی‌شناس که فرزندش در بند ۸ زندان اوین و در اعتراض به بازداشت مادرش در اعتصاب غذا به سر می‌برد، به بخش فارسی صدای آمریکا می‌گوید همسرش هم از لحظه ورود به زندان قرچک ورامین دست به اعتصاب غذا زده است.

به گفته آقای علی‌شناس، مراجع قضایی هم تصدیق کرده‌اند که حکم صادر شده در مورد امید علی‌شناس غیرقانونی است اما نامه‌نگاری‌ها به دفتر آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران و حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و مراجعه مکرر به نهادهای قضایی موثر نبوده است. در نتیجه مادر امید به عنوان آخرین راه حل، حضور در تجمع اعتراضی شنبه‌ها را انتخاب کرده است.

امید علی شناس، فعال مدنی، در دادگاه بدوی به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و توهین به رهبر جمهوری اسلامی به ۱۰ سال زندان محکوم شده است. یکی دیگر از اتهامات او “دفاع از حقوق کودکان کار” اعلام شده که قاضی مقیسه آن را “سیاه‌نمایی” دانسته است.

منبع: صدای آمریکا

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل