اعزام شاهین دادخواه به مرخصی

«شاهین دادخواه» از مشاوران شورای عالی امنیت ملی و از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای حسن روحانی و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین عصر روز جاری شنبه ۷ آذرماه به مرخصی ۵ روزه اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «شاهین دادخواه» متولد ۱۳۵۰، زندانی سیاسی زندان اوین، مشاور سابق در شورای عالی امنیت ملی و جزو اعضا مذاکره کننده هسته ای تیم حسن روحانی که سابقه شرکت در مذاکرات ایران امریکا در افغانستان، شرکت در مذاکرات سه جانبه ایران عراق امریکا در سال ۸۸ به سرپرستی کاظم قمی سفیر ایران در عراق، و همکاری با مرکز مطالعات استراتژیک را در کارنامه دارد، عصر روز جاری شنبه ۷ آذرماه ۱۳۹۴ به مرخصی ۵ روزه اعزام شد.
شاهین دادخواه در دی ماه ۱۳۸۹ به اتهام همکاری با دول متخاصم از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شد. اتهامی که طی نامه های مختلف از سوی وی قویا تکذیب و تنها در راستای جنگ جناح های قدرت در جمهوری اسلامی ایران خوانده شد.
این زندانی سیاسی که تسلط به زبانهای ایتالیایی، اسپانیایی، انگلیسی، ترکی، استانبولی، عربی، عبری و کردی را دارد؛ پیش تر در زمان حضور در بند ۳۵۰ اوین به تدریس زبان ایتالیایی، ترکی، استانبولی و روابط بین الملل برای سایر زندانیان مشغول بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل