دادگاه تجدید نظر چهار فعال مدنی برگزار شد

FAALAN-MADANI1-KAMPAIN.INFO_ دادگاه تجدید نظر و بررسی پرونده «آرش صادقی»، «گلرخ ایرایی»، «نوید کامران» و «بهنام موسیوند» چهار فعال مدنی، صبح روز سه‌شنبه اول دی‌ماه ۱۳۹۴، در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی «بابایی» و با حضور وکلای آنها برگزار شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «زهرا مینویی» در مرحله تجدید نظر وکالت «گلرخ ایرایی» و «بهنام موسیوند» را برعهده داشته، «امیر رئیسیان» وکالت «آرش صادقی» و «گلرخ ایرایی» و همچنین «نصرتی» وکالت «نوید کامران» را پذیرفت.
گفته شده هر دو وکیل مدافع «زهرا مینویی» و «امیر رئیسیان»، از «گلرخ ایرایی» در دادگاه دفاع کرده‌اند.
یک منبع مطلع درباره دسترسی وکلا به پرونده متهمان به کمپین گفته: «به امیر رئیسیان وکیل مدافع آرش صادقی، تنها اجازه خواندن گردش پرونده آخر بازجو یا کارشناس داده شد و کل پرونده در دادگاه پیشین و حتی در مرحله تجدیدنظر در اختیار او قرار داده نشد.»
این منبع همچنان افزود: «قبلا در مرحله اول شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، قاضی صلواتی به هیچ‌وجه اجازه نداد رئیسیان پرونده موکلش آرش صادقی را حتی یک بار ببیند.»
حکم دادگاه تجدید نظر پس از بررسی پرونده این چهار فعال مدنی پس از گذشت بیست روز تا ا ماه ابلاغ خواهد شد.
پیش تر ، احکام صادره برای این چهار فعال مدنی به ترتیب «آرش صادقی» ۱۵ سال، «گلرخ ایرایی» ۶ سال، «نوید کامران» ۱۸ ماه و «بهنام موسیوند» ۱۸ ماه تحمل حبس در روز شنبه ۱ شهریورماه ۱۳۹۴به آنها ابلاغ شد.
این احکام در حالی صادر شد که «گلرخ ایرایی» به دلیل جراحی و وخامت حال جسمی، ناتوان از حضور در دادگاه، جهت دفاع آخر بود وحکم صادره برای این فعال مدنی به صورت غیابی صادر شد.
چندی پس از ابلاغ حکم به این چهار فعال مدنی، «آرش صادقی» و همسرش «گلرخ ایرایی» که از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی» در مجموع به تحمل ۲۱ سال حبس محکوم شدند، با اعمال ۴ سال حبس تعلیقی پیشین «آرش صادقی» مربوط به باقیمانده حکم سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰ که از سوی قاضی «پیرعباس» صادر شده بود به ۱۹ سال افزایش یافت و حکم همسر وی «گلرخ ایرایی» نیز همچنان همان ۶ سال باقی ماند و در مجموع آنها به ۲۵ سال زندان محکوم شدند.
«آرش صادقی» دانشجوی اخراجی کارشناسی ارشد فلسفه دانشگاه علامه و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی آن دانشگاه پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ بازداشت و پس گذشت حدود یک سال و نیم در آبان ماه ۱۳۸۹جهت مرخصی به منزل باز می گردد، اما پس از گذشت چند روز بدون ارائه هیچگونه احضار نامه ای برای بازداشت و یا تماس تلفنی از سوی ضابطین قضایی، مامورین امنیتی جهت بازداشت مجدد آرش در ساعت چهار صبح به منزل مسکونی آنها یورش برده، که همین مسئله منجر به حمله قلبی و فوت مادر آرش پس از گذشت چهار روز در بیمارستان می شود.
«آرش صادقی» پس از آزادی مجددا در ۱۵شهریورماه ۱۳۹۳، با حضور مامورین «قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه» در محل کارخود و «نوید کامران» به همراه «گلرخ ایرایی» همسرش و «بهنام موسیوند» فعال مدنی بازداشت شد.
«بهنام موسیوند» و«نویدکامران» پس از گذشت سه روز بازداشت روز ۱۸شهریور ماه۱۳۹۳ با قید وثیقه‌هایی به ارزش به ترتیب هفتاد و صد میلیون تومان آزاد شدند.
دادسرای شهید مقدس برای «گلرخ ایرایی» نیز وثیقه ای به مبلغ ۸۰ میلیون تومان به جرم فعالیتهای فیسبوکی تعیین کرد. ابن فعال مدنی نیز پس از تحمل حدود سه هفته بازداشت در بند دو الف سپاه در۵ مهر ماه ۱۳۹۳باتودیع وثیقه آزاد شد.
«آرش صادقی» نیز پس از تحمل ۶ ماه ۸ روز حبس در انفرادی های بند دو الف سپاه و سپس بند ۸ زندان اوین در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۳با قرار وثیقه ششصد میلیون تومانی از زندان آزاد شد .
پیش تر وی در۲۰ مهرماه ۱۳۹۲ پس از سپری کردن ۱۹ ماه انفرادی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات از زندان آزاد شده بود.
آرش صادقی در طول این مدت تحت فشار بازجویان جهت اعتراف تلویزیونی قرار داشته است.
 
 
 
 
 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل