هیلا صدیقی به قید وثیقه آزاد شد + عکس

«هیلا صدیقی» شاعر اصلاح‌طلب که پیش تردر نیمه شب پنج‌شنبه ۱۷ دی‌ماه سال جاری از سوی نیروهای امنیتی فرودگاه امام در تهران بازداشت شده بود، امروز شنبه ۱۹ دی ماه با تودیع وثیقه آزاد شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این عضو سابق «ستاد تبلیغاتی میرحسین موسوی» پیش تر در نیمه شب پنج‌شنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۴، به دلیل آنچه «صدور حکم غیابی» برای او خوانده شده بود بازداشت شد.
گفته شده «هیلا صدیقی» در حالی که طبق روال گذشته از امارات همراه با همسرش به ایران آمده بود، توسط ماموران فرودگاه دستگیر شد و پس از سپری کردن یک شب بازداشت و بازجویی طی روز جاری شنبه ۱۹ دی ماه ۱۳۹۴ با تودیع وثیقه آزاد شده است.
پیش تر تارنامی «قلم نیوز» با انتشار خبری نوشته: «در دادگاه فرهنگ و رسانه پرونده جدیدی برای او باز شده و حکمی غیابی هم از همین طریق برایش صادر شده است.»
‎«هیلا صدیقی» که از سال ۱۳۸۸ تا مهرماه ۱۳۹۰، ممنوع‌الخروج بوده است؛ در جریان حوادث پس از انتخابات از جمله کسانی بود که بار‌ها توسط مراجع امنیتی ایران احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.
او بار اول در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰، بازداشت و به زندان «اوین» منتقل و در ‌‌نهایت با قید وثیقه آزاد شد.
این شاعر اصلاح‌طلب در ۲۵ مردادماه ۱۳۹۰، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب محاکمه شد و رسانه‌ها خبر دادند که به چهار ماه حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل