بی‌خبری از سرنوشت سیروان کمالی پس از گذشت ۲۰ روز از بازداشت توسط اطلاعات بوکان

«سیروان کمالی» شهروند کُرد بوکانی، ماه گذشته توسط سه تن از ماموران امنیتی اداره اطلاعات بوکان به دلایلی نامعلوم بازداشت شد. اکنون پس از گذشت ۲۰ روز کماکان کسی از سرنوشت احتمالی او خبر ندارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این شهروند ۲۴ ساله اهل شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی، در ۲۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۴، از سوی سه تن از ماموران امنیتی اداره اطلاعات این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

گفته شده در زمان بازداشت دلایل بازداشت به خانواده کمالی داده نشده است و پیگیری‌های خانواده نیز تاکنون منجر به روشن شدن وضعیت و سرنوشت این شهروند بوکانی نشده است.

یک منبع مطلع از وضعیت این شهروند کُرد به کمپین گفته: «صبح امروز دوشنبه ۱۰ اسفند، دایه زلیخا مادر سیروان که ۶۵ ساله است؛ همچون ۲۰ روز گذشته، به اداره اطلاعات بوکان مراجعه کرده است. مسوولان این اداره به او گفته‌اند که اینجا نیا و سراغ پسرت را از ما نگیر. پسرت یک مفسد و ضد انقلاب است.»

این منبع همچنین درباره بدرفتاری و تهدید نیروهای اداره اطلاعات بوکان افزود: «اداره اطلاعات بوکان با مادر سیروان اتمام حجت کرده‌اند که اگر دوباره به آن اداره مراجعه کند و پیگیر وضعیت فرزندش بشود او را بازداشت خواهند کرد.»

«سیروان کمالی» فرزند حسن، یک کارگر و سرپرست خانوار است. گفته شده پس از بازداشت او خانواده‌اش جهت تامین مخارج زندگی و امرار معاش دچار مشکل شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید