بهنام موسیوند به بند ۸ زندان اوین منتقل شد

«بهنام موسیوند» فعال سیاسی و مدنی که پیش تر درصبح روز دوشنبه ۲۴ خرداد ماه جهت سپری کردن ۱۲ ماه محکومیت و همچنین ۲ سال حبس تعزیزی پیشین ، خود را به زندان اوین معرفی کرد، پس از انتقال به قرنطینه بند ۴ عصر روز گذشته چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه به سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین منتقل شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ، این فعال سیاسی و مدنی پیش تر به همراه «نوید کامران» دیگر اعضای پرونده در دادگاه بدوی هر کدام به تحمل ۱۸ماه حبس محکوم شدند و حکم صادره برای هرکدام از آنها در دادگاه تجدید نظر ۱۲ ماه اعلام شد.
«بهنام موسیوند» با احتساب حکم ۲ سال حبس تعزیزی پیشین خود که از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» به او ابلاغ شد و در دادگاه تجدید نظر به حالت تعلیق در آمده بود در مجموع به ۳ سال حبس محکوم شد .
این فعال سیاسی و مدنی طی احضاریه ای که از سوی اجرای احکام دادسرای مقدس واقع در زندان اوین در هفته گذشته به او ابلاغ شده بود می بایست خود را پس گذشت ۵ روز از دریافت ابلاغیه به این ارگان قضایی معرفی می کرد.
«بهنام موسیوند» در نهایت صبح روز دوشنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۳۹۵جهت سپری کردن دوران محکومیت ۳ سال حبس روانه زندان اوین شد.
 
« بهنام موسیوند» پیش تر آخرین بار در۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۳ به همراه « آرش صادقى»، «گلرخ ابراهیمی ایرایی»، »نوید کامران» از سوی «قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه» در محل کار بازداشت شدند.
 
یک منبع آگاه پیش تر طی گفتگویی با « کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی» گفته بود ” نیروهای امنیتی هنگامی که « بهنام موسیوند» و«نوید کامران» به نداشتن حکم بازداشت اعتراض کردند، پس از تهدید این دو فعال مدنی را ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺖ و پس از تفتیش محل کار ، به مکان نامعلومی منتقل کردند. به گفته این شاهد عینی به «ﮔﻠﺮﺥ ایرایی» همسر آرش ﻧﻴﺰ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪﻩ بود ﻛﻪ ﺁﺭﺵ ﺭﺍ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ﺧﺎﻧﻪ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﮔﻠﺮﺥ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ مکان ﻧﺎﻣﻌﻠﻮمی ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻛﺮﺩه بودند “
 
پس از بازداشت، ﻣﺎﻣﻮﺭﻳﻦ ﺑﺎ ﻫﺠﻮﻡ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻝ «ﺁﺭﺵ صادقی»، «ﺑﻬﻨﺎﻡ موسیوند» ﻭ«ﻧﻮﻳﺪ کامران» ، پس ﺍﺯ ﺑﻪ ﻫﻢ ﺭﻳﺨﺘﻦ ﻣﻨﺰﻝ، ﺗﻤﺎﻣﻲ ﻟﻮﺍﺯﻡ ﺷﺨﺼﻲ آنها ﺭﺍ ظﺒﻂ و با خود بردند.
 
«نویدکامران» و «بهنام موسیوند» پس از گذشت سه روز بازداشت در ۱۸شهریور ماه ۱۳۹۳ با قید وثیقه‌هایی به ارزش به ترتیب هفتاد و صد میلیون تومان آزاد شدند.
 
دادسرای شهید مقدس برای «گلرخ ایرایی» نیز وثیقه ای به مبلغ ۸۰ میلیون تومان به جرم فعالیتهای فیسبوکی تعیین کرد. او نیز پس از تحمل حدود سه هفته بازداشت در بند دو الف سپاه در ۵ مهر ماه ۱۳۹۳ با تودیع وثیقه آزاد شد.
 
 
این چهار فعال مدنی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی» محکوم شدند و احکام صادره روز شنبه ۱ شهریورماه ۱۳۹۴، به آنها ابلاغ شد.
 
احکام صادره از سوی شعبه برای این چهار فعال مدنی به ترتیب «آرش صادقی» ۱۵ سال، «گلرخ ابراهیمی ایرایی» ۶ سال، «نوید کامران» ۱۸ماه و «بهنام موسیوند» ۱۸ ماه تعیین شد.
 
دادگاه تجدیدنظر این چهار فعال مدنی در۳۰ تیر ماه ۱۳۹۴ در شعبه ۵۴ در حالی برگزار شد که «گلرخ ایرایی» به دلیل جراحی و وخامت حال جسمی، ناتوان از حضور در دادگاه، جهت دفاع آخر بود؛ و به صورت غیابی مورد محاکمه قرار گرفت و به تحمل ۶ سال حبس محکوم شد.
 
همچنین حکم ۱۸ماه حبس برای «نوید کامران» و «بهنام موسیوند» پس از کاهش حکم به طورجداگانه برای هر یک ۱۲ ماه تعیین شد.
 
حکم ۱۵ سال زندان « آرش صادقی» از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی « ابولقاسم صلواتی» با اعمال ۴ سال حبس تعلیقی پیشین او مربوط به باقیمانده حکم سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰ که از سوی قاضی «پیرعباس» صادر شده بود به ۱۹ سال افزایش یافت و حکم همسر وی «گلرخ ایرانی» نیز همچنان همان ۶ سال باقی ماند .
 
همچنین «بهنام موسیوند» با احتساب حکم ۲ سال حبس تعزیزی پیشین خود که از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» به او ابلاغ شد و در دادگاه تجدید نظر به حالت تعلیق در آمده بود در مجموع به ۳ سال حبس محکوم شد .
 
« آرش صادقی» یکی از متهمان این پرونده در ۱۸ خردادماه سال جاری جهت تحمل ۱۹ سال حبس تعزیری بازداشت و به بند ۸ زندان اوین منتقل شده است.
 
ه « نوید کامران» نیز احضاریه ای دریافت کرده که باید خود را جهت تحمل کیفر به زودی به زندان معرفی کند.
 
همچنین به «گلرخ ابراهیمی ایرایی» نیز تا کنون جهت سپری کردن دوران محکومیت ابلاغیه ای صادر نشده است.
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید