تراشیدن محاسن حسین کاظمینی بروجردی

محاسن حسین کاظمینی بروجردی، از سوی اطلاعات ویژه روحانیت تراشیده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نیروهای اطلاعات ویژه روحانیت روز یکشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۴، به سلول حسین کاظمینی بروجردی مراجعه کرده‌ و با اعمال زور و همراه با خشونت فیزیکی محاسن این روحانی را تراشیدند.

گفته شده این اقدام به منظور تحقیر و تشدید آزار و اذیت این زندانی عقیدتی صورت گرفته است.

 همچنین به گزارش بام آزادی این اقدام تحقیرآمیز که به همراه توهین و تهدید بوده، در دوره محرومیت حسین کاظمینی بروجردی از تماس تلفنی و منع ارسال نامه رخ داده است، چرا که زندانی مدت ۷ ماه است که از تماس تلفنی با خانواده و هوادارانش منع شده است.

علی‌رغم تلاش‌های سازمان ملل و نهادهای مدافع حقوق بشر، این زندانی عقیدتی با وجود بیماری‌های بسیار همچنان از دارو و درمان محروم است و از سوی دیگر دادگاه ویژه روحانیت و مسوولین زندان پاسخگوی سوالات و پیگیری خانواده در مورد وضعیتش نیستند.

Boroujerdi-Yazd3

پیش‌تر نیز در روز شنبه ۸ فرودین‌ماه ۱۳۹۴، حسین کاظمینی بروجردی، با همسر خود اکرم ولی‌دوستی ملاقات کوتاهی داشته‌ است. این در حالی بود که این زندانی مدت ۹ سال بدون مرخصی را در زندان گذارنده است.

حسین کاظمینی بروجردی در این مدت بر اثر محرومیت از رسیدگی‌های درمانی و غذای مناسب و تحمل شکنجه‌ها، از بیماری‌های مختلف چون ناراحتی قلبی، تنفسی و پوکی استخوان به شدت رنج می‌برد.

تاکنون هیچ اقدام موثری در رابطه با وضعیت جسمی و پزشکی این زندانی از سوی مقامات زندان صورت نگرفته است و خانواده این زندانی عقیدتی خواهان حضور یک پزشک مستقل زیر نظر سازمان‌های بین‌المللی برای معاینه و درمان وی هستند.

همچنین پس از انتقال این زندانی عقیدتی از سلول انفرادی به بند ویژه روحانیت در آبان‌ماه ۱۳۹۳، تماس‌های تلفنی وی به شدت محدود شده و به ندرت می‌تواند با خانواده خود مکالمه تلفنی داشته باشد. برخی از فعالان حقوق بشری گفته‌اند که این اقدام نوعی آزار و شکنجه بر این زندانی ۵۷ ساله است.

مسوولین دادگاه ویژه روحانیت استفاده از دارو و درمان را برای حسین کاظمینی بروجردی، مشروط به کوتاه آمدن از مواضع این زندانی مخالف ولی فقیه گذاشته‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید