محمود معصومی با تامین وثیقه از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد

محمود معصومی، فعال مدنی که پیش تر در تاریخ ۱۲ بهمن سال جاری از سوی ماموران امنیتی به همراه تعدادی دیگر از فعالان مدنی بازداشت شده بود، صبح امروز با تامین وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمود معصومی صبح امروز ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ با تامین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی، از بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین به صورت موقت تا برگزاری دادگاه از زندان آزاد شد.

محمود معصومی روز ۱۲ بهمن ماه سال جاری در تهران از سوی ماموران امنیتی بازداشت و سپس به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شده بود.

در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری نیرو های امنیتی طی عملیاتی هماهنگ دست‌کم ۷ تن از فعالین مدنی به نام‌های ”محمود معصومی، سعید اقبالی، نادر افشاری، سعید سیفی جهان، داریوش زند، شیما بابایی و بهنام موسیوند” را در نقاط مختلف ایران بازداشت کردند.

محمود معصومی پیش تر در تاریخ ۱۰ تیرماه ۹۶ به حکم قاضی مقیسه رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به دلیل حضور در تجمعات اعتراضی، ارتباط با خانواده های زندانیان بازداشت شده و توهین به رهبری به ۱۲ سال حبس محکوم شده بود.

 همچنین این فعال مدنی در تظاهرات سراسری دی‌ماه در شهر تهران بازداشت و با قرار کفالت به صورت موقت تا روز دادگاه از زندان اوین آزاد شده بود.

محمود معصومی، متولد ۱۳۷۴ و دانشجوی سابق دانشگاه ساها در رشته مکانیک هواپیما است.

بازداشت فعالان مدنی در تهران بخشی از واکنش نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به اعتراضات سراسری دی ماه ۱۳۹۶ در تهران است که به بازداشت بیش از ۴ هزار تن از کارگران، دانشجویان و زنان معترض انجامید، اگر چه اغلب بازداشت شدگان پس از تشکیل پرونده با قرار تامین وثیقه موقتا آزاد شدند اما در میان سکوت مقامات امنیتی قضایی همچنان تعداد نامعلومی از آنان بدون دسترسی به حقوق اولیه‌ای مانند وکیل و دادرسی منصفانه، در بازداشتگاه‌های سراسر ایران نگهداری می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید