فعالان مدنی اهل شازند تفهیم اتهام شدند

جمعی از فعالان مدنی اهل شازند اراک که در اعتراضات دی‌ماه بازداشت شده بودند، روز گذشته در شعبه یکم دادگستری این شهرستان تفهیم اتهام شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته ۲۲ اسفندماه ۱۳۹۶، جمعی از فعالان مدنی اهل شازند اراک در شعبه یکم بازپرسی دادگستری شهر اراک تفهیم اتهام شدند.

از اتهامات وارده نسبت به این افراد هیچ اطلاعی در دست نبوده و هویت احضار شدگان نیز نزد کمپین محفوظ است.

در اعتراضات اخیر موسوم به “اعتراضات دی‌ماه” دست‌کم هفت تن از فعالان مدنی شازند از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

از جمله دلایل بازداشت این افراد، افشاگری در خصوص نحوه جان باختن “وحید حیدری” بود که در کلانتری ۱۲ این شهر هنگامی که در بازداشت نیرو های امنیتی بسر می‌برد جان باخت.

کیان صادقی به شرکت در اعتراضات و تبلیغ علیه نظام از طریق تهیه فیلم و عکس در مراسم ختم مادر محمد نجفی” متهم شد و باقی افراد به “شرکت در اعتراضات، اخلال در نظم عمومی، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب (در رابطه با پرونده جان باختن “وحید حیدری”)، راه اندازی و عضویت در گروهای معاند نظام تفهیم شده و برای آقایان نجفی و باقری علاوه بر این اتهامات مصاحبه با رسانه های خارجی هم به پرونده آنان اضافه شد.”
محمد نجفی وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر باوجود آزادی سایر بازداشت شدگان این پرونده کماکان در بازداشت بسر می‌برد.

گفتنی است، پیش از این در تاریخ ۱۶ اسفندماه جمعی از وکلای دادگستری از جمله نسرین ستوده در اعتراض به بازداشت و روند رسیدگی به پرونده محمد نجفی به دادگستری شهرستان شازند مراجعه کرده و با نگارش نامه‌ای خواستار فراهم کردن زمینه آزادی محمد نجفی شده بودند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید