جزئیاتی از بازداشت امیرحسین میراسماعیلی٬ روزنامه نگار روزنامه جهان صنعت

امیرحسین میراسماعیلی٬ روزنامه نگار روزنامه جهان صنعت که به علت یک توییت تحت تعقیب قضایی قرار گرفته بود بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امیرحسین میراسماعیلی٬ روزنامه نگار روزنامه جهان صنعت که به دلیل یک توییت تحت تعقیب قضایی قرار گرفته بود، سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، بازداشت شد.

پیش‌تر تسنیم٬ خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسدارن٬ نوشته بود: او توسط دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است.

خبرگزاری فارس نیز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، خبر از تحت تعقیب قرار گرفتن این روزنامه نگار اصلاح طلب داده است. همینطور برخی خبرگزاری های وابسته به اطلاعات سپاه نیز با تیترهایی تند خبر تعقیب قضایی این روزنامه نگار را منتشر کرده اند.

موضوع از جایی آغاز شد، که امیرحسین میراسماعیلی روزنامه‌نگار جهان صنعت، بعد از سخنان احمد علم‌الهدی در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین در جمع دانشگاهیان شهر مشهد که تمام شهر مشهد را صحن امام هشتم شیعیان دانسته و خواسته بود، به همین علت نباید در این شهر هیچ کنسرتی برگزار شود، در حساب کاربری‌ توئیترش نوشت: «درباره علت شهادت امام رضا دو تا روایت هست که یکیش میگه ایشون با خوردن انگور مسموم شدن و دیگری میگه علتش آب انار بوده٬ پس صد در صد ایشون به آب انگور و چیپس و ماست هم علاقه داشتن٬ اونوقت علم الهدی میگه رقص و موسیقی هتک حرمت به امام رضاست! برو خالی نبند اما رضا از خودمونه بابا»

همینطور احمد علم‌الهدی ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ در خطبه های نماز جمعه گفته بود: «شما به عنوان خادم امام رضا نباید به فروشگاهی که لباس زیر زنانه (مایه فسق و فجور) می فروشد عکس العمل نشان دهید؟»

بخش هایی از سخنان علم‌الهدی که پس از بازداشت امیرحسین میراسماعیلی واکنش های زیادی را در فضای مجازی برانگیخته است:

با آنکه این روزنامه نگار تنها چند ساعت بعد از آن توییت خود را حذف کرد و بارها در توئیت های مختلف اذعان کرد که قصدش توهین نبوده است، اما این پوزش خواهی مورد توجه قرار نگرفت.

روزنامه جهان صنعت در توییتر نسبت به این توئیت خبرنگار اینطور واکنش نشان داد:

توهین در روزنامه جهان صنعت هیچ جایی ندارد علی الخصوص که به مقدسات یا ائمه اطهار باشد،بنابراین ضمن رد انتساب توئیت توهین آمیز آقای امیرحسین میراسماعیلی تاکید میکند همواره احترام به مقدسات و ائمه جزو خط قرمزاهی ما می باشد و برخورد لازم با ایشان صورت گرفته است.

در حالی که برخی از کاربران «ارزشی» توییتر همچنان برای برخورد هرچه شدیدتر با این روزنامه نگار هستند و بحث و جدل بر سر این موضوع در توئیتر با هشتگ  ادامه دارد، برخی منابع خبری از جمله خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه در خبری بدون نام بردن از این خبرنگار، سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ به نقل از «یک منبع آگاه امنیتی» گزارش داده است “او قصد داشت ایران را به مقصد گرجستان ترک کند، اما در فرودگاه «امام خمینی» دستگیر شد.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید