دادگاه نرگس محمدی به تعویق افتاد +عکس

«نرگس محمدی» زندانی سیاسی سابق صبح امروز یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه۱۳۹۴  جهت  رسیدگی به پرونده و تفهیم اتهام در دادگاه انقلاب حاضر و برگزاری دادگاه به جلسه ای دیگر موکول شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛صبح امروز یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه۱۳۹۴ «نرگس محمدی»، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر  جهت برگزاری دادگاه و تفهیم اتهام در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی حضور یافته است.
جمعی از فعالان مدنی و سیاسی و فعالان کارزار «لگام»، «نرگس محمدی» را در کنار دادگاه انقلاب همراهی کردند. در میان همراهان «دکتر محمد ملکی»، «نسرین ستوده»، «محمد نوری زاد»، «گوهر عشقی» (مادر ستار بهشتی)، «مادر سعید زینالی»، همسر زندانی سیاسی «رویین عطوفت»، و پدر «مصطفی کریم بیگی» از جانباختگان اعتراضات مردمی در تاسوعا و عاشورای ۱۳۸۸ حضور داشتند.
فعالان کارزار «لگام» در نامه ای به رییس دادگاه از«نرگس محمدی» حمایت کرده و اعلام کردند هر حکمی برای ایشان در رابطه با فعالیت در کارزار لگام صادر شود خود را در آن شریک می دانند.
در این نامه تصریح شده است که اعضاى لگام و دوستداران خانم «نرگس محمدی» در بیرون دادگاه انقلاب حضور دارند تا وى از دادگاه خارج شود.
متن کامل نامه به این شرح است:
“جناب آقاى صلواتى”
با سلام
همه ما اعضاى “لگام” و دوستان ودوستداران سرکار خانم«نرگس محمدی»، در جرمى که براى ایشان تدارک و تعریف شده ، شریک و همراهیم.
به جنابعالی اعلام می داریم هر حکمى براى «نرگس محمدی» صادر کنید، باید و حتما همان حکم برای تک تک ما صادر شود.
ما در بیرون دادگاه انقلاب هستیم تا خانم محمدی از دادگاه خارج شود.
از طرف اعضاى لگام
«دکتر محمد ملکی، «گوهر عشقی» مادر ستار بهشتى، مادر «سعید زینالی»،«محمد نوری زاد»

در حدود ساعت ۱۲ ظهر امروز یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه۱۳۹۴، پس از اعتراض خانم محمدی نسبت به رسیدگی و دسترسی پرونده از سوی وکلای ایشان برگزاری دادگاه به تعویق افتاد.
پیش تر پس از ملاقات «نرگس محمدی» با «کاترین اشتون» “نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی” در ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۲، پرونده ای برای این فعال مدنی و حقوق بشر تشکیل شد.
اتهامات خانم محمدی شامل “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “تاسیس گروه غیرقانونی و ضدامنیتی لگام (لغو اعدام)”، “فعالیت در گروهک غیرقانونی کانون مدافعان حقوق بشر” ذکر شده است.
«نرگس محمدی» در خصوص دیدارش یا کاترین اشتیون گفته است:
«دیدار با خانم اشتون یکی از مصادیق اتهامات من بود که من همان جا هم نوشتم که این ملاقات در چارچوب منافع ملی کشور و در چارچوب قوانین داخلی صورت گرفته است و من از این ملاقات دفاع می کنم و اگر در آینده نیز قرار باشد این ملاقات ها تکرار شود من آن را قبول دارم.تقریبا به تمام فعالیت های مدنی ام که پس از آزادیم از زندان زنجان در مرداد ماه سال ۱۳۹۱ تا کنون داشته ام متهم شده ام. مانند شرکت در نشست امور زنان، آلودگی هوا و منشور حقوق شهروندی. همچنین متهم بودم که از خانواده های زندانیان سیاسی در جلسات تجلیل کرده‌ام، یا به همراه دراویش گنابادی در جلوی دادستاتی تجمع کرده‌ام، یا با رسانه های خارج از کشور مصاحبه داشته‌ام. من همان جا گفتم وقتی تمام فعالیت های مدنی من را در ذیل این دو اتهام گنجانده‌اید به این معنی است که من باید سکوت قبرستانی کنم و از جایم تکان نخورم.»
گفته شده است برگزاری دادگاه ایشان در ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۴ صورت می گیرد.

۱۱۱۷۴۷۶۰_۸۸۲۶۷۳۱۵۸۴۶۰۸۵۲_۴۲۲۸۰۱۵۷۳۵۷۹۹۶۹۴۴۰۰_n

۱۰۲۹۱۰۸۴_۸۸۲۶۷۲۸۴۸۴۶۰۸۸۳_۲۹۰۳۱۶۴۵۱۰۹۸۶۲۶۸۰۰_n

۱۱۱۸۱۴۰۹_۸۸۲۶۷۲۸۶۸۴۶۰۸۸۱_۱۴۲۷۲۰۳۶۶۱۵۶۴۸۹۱۷۹۵_n

۱۱۱۸۲۰۲۴_۸۸۲۶۷۲۶۰۸۴۶۰۹۰۷_۲۶۱۰۳۴۳۹۳۵۲۱۰۴۰۰۱۰۰_n

۱۱۲۱۰۴۶۸_۸۸۲۶۷۲۸۴۱۷۹۴۲۱۷_۸۴۶۴۷۸۷۵۱۷۱۸۰۰۴۳۱۱۷_n

۱۱۱۷۴۸۴۸_۸۸۲۶۷۳۱۱۵۱۲۷۵۲۳_۲۴۳۹۰۴۴۵۴۵۴۱۴۵۰۷۶۴۹_n

۱۱۱۹۶۳۰۴_۸۸۲۶۷۲۸۷۵۱۲۷۵۴۷_۷۷۷۴۰۶۰۰۱۰۳۱۸۷۷۳۳۷۲_n

۱۱۱۱۱۱۱۹_۸۸۲۶۷۳۱۵۵۱۲۷۵۱۹_۹۵۶۵۷۶۱۶۷۹۳۹۸۵۸۲۰۷_n

b437dc81cec7ad39bdc55b852bc50e403f076d9e28e9541172ca0621028a303d

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید