تداوم بازداشت یک فعال سیاسی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه

بازداشت اهل سنت_kampain.info

از وضعیت “عصمت سلحشور” فعال سیاسی کرد که در اردیبهشت‌ماه سال جاری از سوی نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه بازداشت شده، علی‌رغم گذشت بیش از یک‌ماه هیچ اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عصمت سلحشور فرزند خورشید از اهالی روستای فلکان از توابع منطقه‌ی مرگور ارومیه است که در تاریخ ۴ اردیبهشت‌ماه سال  جاری از سوی حفاظت اطلاعات سپاه بازداشت شده است، با وجود گذشت بیش از یک ماه از بازداشت از وضعیت این شهروند هیچ اطلاعی در دست نیست.

اتهام مطروحه علیه این شهروند “همکاری با احزاب کُردی” عنوان شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده وی در گفتگو با کمپین گفت: “دو ماه پیش علت بازداشت عصمت را عدم همکاری استخباراتی او با آنها در رابطه با تحرکات احزاب کُردی در این منطقه و شناساندن اعضای تشکیلاتی عنوان کردند ولی هم اکنون گفته شده که اتهام وی همکاری با احزاب کُردی است”.

نیروهای امنیتی با هدف سرکوب فعالین کرد و ایجاد رعب و وحشت در منطقه همواره فعالان مدنی را همواره با اتهامات همکاری با احزاب کردی، تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی احضار و بازداشت کرده است.

این درحالی است که بسیاری از بازداشت شدگان اظهار میکنند که این اتهامات هیچ پایه و اساسی نداشته و اعترافات آنان تحت فشار بازجویان نیروهای امنیتی بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید